zbyszek | 21 Lut 2017, 15:11
Luzy jak sprawdzam to hamulec zakręcam na danej osi i prawo lewo z lekka osią dłonią kręcę . Musi być wyczuwalny. Potem ślimakiem kręcę aby z 30 st sprawdzaną oś przekręcić i znowu luzy sprawdzam, tak kilka razy do pełnego obrotu osi . W każdym przypadku muszą być . Bywa sprawdzam znowu, ale poluźniam hamulec, przekręcam oś o 180 st , dokręcam i jak poprzednio ... Jak coś z ślimakiem i ślimacznicą to miałem stan bez luzowy, a ślimak ciężkawo kręcił, robiąc mały luz, oś ślimaka od razu z 1/3 obrotu "pusto" kręci .
Mont masz złożony i tego nie sprawdzisz- jak kręciłeś samymi ślimakami, czy równo osie ślimaków kręciły się, nie wyczuwałeś zmiany oporu kręcenia ? Jakby był to otwory w korpusie na te osie, nie są w linii i bardziej wahliwe łożyska coś poprawią . Mogą być szybkobieżne, bo są bardziej wahliwe, choć najlepiej jeszcze całą płytkę z tymi otworami wymienić, nie wpadłem na to wcześniej... szkoda... . Druga sprawa odnośnie łożysk ślimaka to muszą płynnie kręcić się. Bez żadnych choćby na pograniczu wyczuwania skoków , szarpnięć .
Paski znacznie poprawiają w astrofoto, ale jak coś nie tak z osiami, ślimakiem , ślimacznicą to tego nie poprawia,
Nie widziałem zużytych po kilku latach pasków, ale wcześniej dojdź do ładu z montażem .