DO Starlight 15x70

Postgb | 10 Kwi 2017, 07:32

Witam
W zeszłym tygodniu nabyłem lornetkę DO Starlight 15x70 i mam z nią mały problem (albo jestem przewrażliwiony).
Dotychczas miałem zwykłą lornetkę 10x50 kupioną na wyprzedaży w aldi i zapragnąłem mieć coś większego :)
Otóż rozchodzi mi się o obraz jaki daje ta delta. Może tak ma być, nie znam się na tym.
Patrząc lornetką z aldi 10x50 tylko lewym okiem obraz jest ok, prawym okiem tez ok, patrząc przez oboje oczu obraz zlewa się fajnie w całość, czyli jest w porządku, tak jak jest na obrazku.
http://images.tinypic.pl/i/00890/m2mhdhq28ne2.jpg
Natomiast w delcie jest trochę inaczej.
Patrząc lewym okiem jest ok, prawym też ok ale patrząc oboje uczu obraz jest jakby nie do końca zlany w całość, widać lewą i prawą stronę:
http://files.tinypic.pl/i/00890/hku7b5qx4m3t.jpg
Chciałbym nadmienić, iż obraz dawany przez deltę jest czysty, nie jest podwójny tylko jest odczuwalne jakby zezowanie do środka jak na obrazku (lecz nie jest to uciążliwe).
Próbowałem regulować ostrość i zawsze jest odczuwalne te "zezowanie" w mniejszym lub większym stopniu.
W jaki sposób to wyregulować? Czy może oddać lornetkę do serwisu albo taki ma być właśnie obraz z lornetki o większym powiększeniu? Proszę o pomoc bo na lornetkach się nie znam.
Pozdrawiam
 
Posty: 1
Rejestracja: 09 Kwi 2017, 19:26

 

PostJanusz_P. | 19 Kwi 2017, 23:50

Tylko w lornetkach z wysokiej półki za grube tysiaki masz regulacje kolimacji i pokrywania się pól widzenia a w sprzęcie klasy Econo jest tylko regulacja kolimacji czasem na mimośrodach a czasem na śrubkach pochylających pryzmaty co jest o wiele gorszym pod względem jakości obrazu rozwiązaniem stosowanym w najtańszych lornetkach bo pochylanie pryzmatów to zaraz daje astygmatyzm, komę i nie centralne odblaski wtórne czyli zmora najtańszego segmentu lornetek... :arrow: :roll: :oops:
Astropozdrówko Janusz P.