CENY TELESKOPÓW W POLSCE I ZA GRANICĄ -możliwości zakupu

Sklepy, giełdy, okazje, porady, pierwszy teleskop...

PostNatan | 29 Mar 2006, 02:12

Witam!
Jako, że jestem na tym forum pierwszy raz, chciałbym wszystkich powitać oraz prosić o wyrozumiałość dla moich postów. Jestem ABSOLUTYM laikiem w dziedzinie astronomii dlatego niektóre moje pytania, czy opinie mogą byc dla was irytujące - dlatego prosze o wyrozumiałość.
Co do treści tego wątku; Mam zamiar kupić sobie teleskop. Jako, że chce kupić jeden, a porządny postanowiłem kupić
Meade LX200R 14.0"/356mm Ritchey-Chretien Optical Tube Assembly (3556mm f/10.0) with Ultra-High Transmission Coatings.
Mam mozliwość kupienia go w USA bo mój kolega pracuje w stanach i w maju przylatuje, więc przymierzam się do zakupu. W związku z moimi planami zakupu proszę was o kilka rad, o kilka odpowiedzi na moje pytania:

1. Jak wygląda sprawa cła?
To jest najważniejszy element jaki ma wpływ na moją decyzję o tym gdzie kupować teleskop.

2.Dlaczego ten sam teleskop jest w Polsce dwa razy droższy?


3. Jakie wybiegi można stosować aby ominąć cło? Jak mój kolega ma to przewieźć?


4.Jeśli nie da się ominąć cła, to jakiej wysokości ono jest?

5. Czy jest możliwośc zakupu tego modelu gdzie indziej bez cła?

6. Czy za kwote ok.3500$ w USA, mogę kupic coś lepszego niż ten teleskop?

Bardzo proszę o info tych którzy znają temat.
Dziękuję i pozdrawiam![/b]
 
Posty: 34
Rejestracja: 29 Mar 2006, 01:56
Miejscowość: Londyn

PostJanusz_P. | 29 Mar 2006, 09:16

Natan napisał(a):Witam!
Jako, że jestem na tym forum pierwszy raz, chciałbym wszystkich powitać oraz prosić o wyrozumiałość dla moich postów. Jestem ABSOLUTYM laikiem w dziedzinie astronomii dlatego niektóre moje pytania, czy opinie mogą byc dla was irytujące - dlatego prosze o wyrozumiałość.
Co do treści tego wątku; Mam zamiar kupić sobie teleskop. Jako, że chce kupić jeden, a porządny postanowiłem kupić