"Synta/Sky-Watcher" SK1309 <-- czy to dobry pom

PostSzymon R. | 29 Sie 2006, 22:04

Witam serdecznie
jestem początkującym obserwatorem i szukałem jakiegoś sprzętu dla siebie (bo luneta made in ZSRR mi już nie wystarcza)
niestety, jedyna na co mnie stać to właśnie "Synta/Sky-Watcher" SK1309
proszę o radę czy to dobry pomysł?? całe wakacje harowałem na jako-takie fundusze i nie chce przepuścić pieniędzy w błoto
bo na przykład miałem na oku celestrona ale słyszałem że C-ny po niskich cenach to szajs pod sztandarem dobrej firmy
proszę też o wyjaśnienie co oznacza skrót "EQ2" za nazwą
może jest coś lepszego w tej cenie?? (lecz wątpie)

sprzęt nie musi być mobilny, przed domem mam dużo otwartej i w miarę ciemnej przestrzeni
nie myślę na razie o astrofoto, bo nie stać mnie na napęd, a i z takim sprzętem to z foto to raczej cienko

z góry dziękuje za odpowiedź
Image
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Rejestracja: 28 Lis 2005, 18:08
Miejscowość: Zambrów

PostJaLe | 29 Sie 2006, 22:09

EQ 2 - E qrcze to nie za dużo mogę zobaczyć ;)


A tak na serio to zerknij tutaj:

http://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?t=696
Awatar użytkownika
 
Posty: 7064
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

PostSzymon R. | 29 Sie 2006, 22:13

no ok ale ten montaż jest seryjnie dodawany do tych telepów, myślałem że pasuje
ale dobry montaż to raczej chyba do astrofoto przeważnie i głównie??
Image
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Rejestracja: 28 Lis 2005, 18:08
Miejscowość: Zambrów

PostJaLe | 29 Sie 2006, 22:15

Szymon R. napisał(a):no ok ale ten montaż jest seryjnie dodawany do tych telepów, myślałem że pasuje
ale dobry montaż to raczej chyba do astrofoto przeważnie i głównie??


Pisałem to już setki razy na tym forum.

Do obserwacji należy kupować jak największy Dobson, najlepiej powyżej 200 mm.

Astrofoto to inna śpiewka ;)
Awatar użytkownika
 
Posty: 7064
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

Postsaywiehu | 29 Sie 2006, 23:52