Co mam kupic? Może to? hmmm.... Pomóżcie!

Postmichal_glowka | 26 Lis 2005, 12:21

Jestem początkującym obserwatorem astronomicznym i przymierzam się do kupna sprzętu optycznego do obserwacji planet, gromad gwiazd. Problem jest taki, że dysponuje małą gotówką, mianowicie 300 zł. Czy mogę za te piniądze kupic coś co mi pozwoli na dobry start jako początkujący "astronom" i czy sprosta moim i tak niewielkim wymaganiom? Czy Celestron PowerSeeker 76 będzie dobrym rozwiązaniem? Proszę o przykłady innych teleskopów dających w miarę dobry jakościowo obraz, oczywiście w okolicach 300 zł.
Pozdrawiam

Michał Główka
 
Posty: 1
Rejestracja: 26 Lis 2005, 12:09

PostDarek. M | 26 Lis 2005, 13:56

Na Twoim miejscu kupil bym SkyLuksa na allegro, "lubią" czasmi być tanio... albo lornetke, to chyba lepsze wyjście, co prawda nie do planet, mimo tego to świetny sprzęt i "łakomy kąsek" dla miłośnika astronomii :)
GG: 3537497
 
Posty: 432
Rejestracja: 29 Lip 2005, 01:45
Miejscowość: Goleniów

PostJanusz_P. | 26 Lis 2005, 14:07

Nie warto absolutnie inwestować w teleskopy lustrzane mniejsze niż 100mm lub refraktory mniejsze niż 60mm to podstawowa zasada.
W tym budżecie nie kupisz teleskopu tylko wyrób teleskopopodobny, pamiętaj o tym nanim wyrzucisz lekką ręką swoje pieniądze w błoto :roll:

Rada1- Kup jakaś lornetkę za tą kasę i poznawaj niebo z mapką obrotową i atlasem, przyda się to potem bardzo przy obserwacjach teleskopowych.

Rada2- Zbieraj nadal kasę na swój pierwszy teleskop w granicach 1000 zł a będzie to z pożytkiem dla Ciebie i twojej kieszeni, nie stać Cie jak i większość z nas na pozornie tanie i nieudane zakupy :roll:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa