Zakupy w Teleskopy.pl co sądzicie?

Sklepy, giełdy, okazje, porady, pierwszy teleskop...

PostKrzysztof z Bagien | 27 Paź 2017, 02:20

Coś Wam powiem, z perspektywy gościa, który sprzedaje przez internet (ale nie teleskopy). Tylko nie odbierajcie tego personalnie, tak ogólnie piszę.
Zawsze jestem kulturalny i nie daję się sprowokować (choćby dlatego, że moją reakcję można by potem przeciwko mnie wykorzystać, a po co mi to?) - ale jak powiem klientowi "nie", to czasem się dowiaduję, że jestem chamem, prostakiem i w ogóle wodorostem. No i oczywiście oszustem. A przecież klient nie zawsze ma rację i czasami po prostu trzeba go o tym poinformować.
Generalnie mam tak, że jak ktoś się do mnie zwraca w sposób, powiedzmy oględnie, mało kulturalny i gada ze mną jak ze śmieciem, to załatwienie czegokolwiek będzie dla niego trudne albo nawet niemożliwe, choćby i mu się to należało jak psu micha. I nie oczekuję wcale nie wiadomo czego, po prostu chciałbym, żeby ze mną rozmawiać normalnie, po ludzku i bez darcia ryja - a wtedy to nawet jak nie muszę, to idę na rękę. I podejrzewam, że tak jest w większości sklepów, co zresztą pokazują moje doświadczenia jako klienta czy petenta - jakoś dziwnym trafem prawie nigdy nie mam problemów z załatwieniem tego, co chcę - i to nawet np. w takich urzędach, o których ludzie mówią, że tam same roboty i że się nie dogadasz. Otóż właśnie - jeśli gadasz jak z robotem, to po robociemu będziesz traktowany. A wystarczy rozmawiać jak z ludźmi.
Co oczywiście nie oznacza, że w niektórych sklepach nie ma chamskiej obsługi czy nieuczciwych właścicieli - ale to jest, moim zdaniem, bardzo niewielki odsetek.
Jestem odpadem atomowym.
Awatar użytkownika
 
Posty: 278
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 05:31
Miejscowość: Łódź

PostJSC | 27 Paź 2017, 08:08

W sklepie tym jeszcze nic nie kupiełem, ale dwa razy (a moze i trzy) zadałem im pytanie przez internet odnoscie ich asortymentu - kompletny brak odzewu!
Moze by napisali na głównej stronie, że nie używaja internetu...?

Czasem cos kupuje w innych sklepach - nawet zagranicznych i zawsze odstaję odpowiedź. Zdarzyło sie nawet, kiedys, ze dostałem dwie odpowiedzi (z UK bodajże), bo ktos tam poszedł na urlop, ktos inny odpowiedział, a ten który przyszedł z urlopu bardzo przepraszał, ze nie mógł osobiscie odpowiedziec i pytał czy byłem usatysfakcjonowany odpowiedzią kolegi... Często jest nawet tak, ze jak zadam pytanie to od razu dostaje odpowiedź i propozycje rabatu :)... oj daleko im do standardów światowych.
Refraktory: TS 102/1122 ED, Vixen 80/1200, SW 80/400, SkyLux 70/700
Newton: SW 200/1000
Mak: Bresser 100/1400
Awatar użytkownika
 
Posty: 2943
Rejestracja: 20 Mar 2015, 13:19
Miejscowość: Słupsk

 

Postpjastrzombo | 27 Paź 2017, 08:40

Krzysztof z Bagien napisał(a):Coś Wam powiem, z perspektywy gościa, który sprzedaje przez internet (ale nie teleskopy). Tylko nie odbierajcie tego personalnie, tak ogólnie piszę.
Zawsze jestem kulturalny i nie daję się sprowokować (choćby dlatego, że moją reakcję można by potem przeciwko mnie wykorzystać, a po co mi to?) - ale jak powiem klientowi "nie", to czasem się dowiaduję, że jestem chamem, prostakiem i w ogóle wodorostem. No i oczywiście oszustem. A przecież klient nie zawsze ma rację i czasami po prostu trzeba go o tym poinformować.
Generalnie mam tak, że jak ktoś się do mnie zwraca w sposób, powiedzmy oględnie, mało kulturalny i gada ze mną jak ze śmieciem, to załatwienie czegokolwiek będzie dla niego trudne albo nawet niemożliwe, choćby i mu się to należało jak psu micha. I nie oczekuję wcale nie wiadomo czego, po prostu chciałbym, żeby ze mną rozmawiać normalnie, po ludzku i bez darcia ryja - a wtedy to nawet jak nie muszę, to idę na rękę. I podejrzewam, że tak jest w większości sklepów, co zresztą pokazują moje doświadczenia jako klienta czy petenta - jakoś dziwnym trafem prawie nigdy nie mam problemów z załatwieniem tego, co chcę - i to nawet np. w takich urzędach, o których ludzie mówią, że tam same roboty i że się nie dogadasz. Otóż właśnie - jeśli gadasz jak z robotem, to po robociemu będziesz traktowany. A wystarczy rozmawiać jak z ludźmi.
Co oczywiście nie oznacza, że w niektórych sklepach nie ma chamskiej obsługi czy nieuczciwych właścicieli - ale to jest, moim zdaniem, bardzo niewielki odsetek.


Zgadzam się z Tobą ale nie można generalizować... zarówno klienci jak i sprzedawcy są ludźmi i w każdej z tych grup znajdują się różne charaktery. Aczkolwiek, nie wiem jaki ma sens takie zachowanie... bo o ile kupujący ma "chamskie" podejście (a nie powinien bo to wynika z jego kultury osobistej) to z punktu widzenia sklepu jest to totalnie nieuzasadnione. Wiadomo wówczas, że klient już do takiego sklepu nie wróci, a mało tego zrobi mu antyreklamę.
Mówisz o urzędach... sam pracuję w urzędzie i nie wszystkie rzeczy czy petenci muszą mi się podobać, ale obowiązują pewne zasady etyczne, wedle których trzeba postępować. Nie zapominajmy, że to urzędnik jest dla petenta i tak samo jak sprzedawca jest dla klienta sklepu. Niestety u nas w Polsce utarła się generalnie jakaś idiotyczna zasada wśród sprzedawców (nie wszędzie ale jednak), że klient jest ważny dopóki nie kupi towaru a jak już kupił to niech sobie robi co chce.

A wracając do teleskopy.pl; to jeśli ktoś (tak jak w moim przypadku) dzwoni grzecznie i zadaje najzwyklejsze pytanie dotyczące zakupionego towaru a tu nagle przysłowiowo "dostaje w mordę" bo komuś ze sklepu nie chce się pracować to nie jest to w porządku.
AstroPozdro
Jastrzombo
 
Posty: 45
Rejestracja: 28 Wrz 2017, 10:43

 

PostPstrykaczkosmosu | 27 Paź 2017, 14:57

W sklepie w Chorzowie się trochę zmieniło, obsługuje teraz tylko 1 osoba, chyba bodajże ten sam pan, który tam był wcześniej jako pomocnik. Generalnie jest miły, ale jako sprzedawca jest kompletnie nieposkładany, bałagan, a właściwie burdel w sklepie totalny, ostatnio 2 lornetki leżały rozpakowane na ziemi, a zanim pan znalazł walizkę z akcesoriami na zapleczu czekałem słownie 40 minut. Do tego lubi podczas, kasowania i w trakcie rozmowy z klientem jednocześnie kompletować zamówienia. Więc jeśli się tam wybieramy trzeba sobie zagospodarować trochę więcej czasu, powoli to bywa irytujące, przez co sprzęt, którego nie chcę przed zakupem obejrzeć na żywo kupuję wysyłkowo od Janusza. W Chorzowie już tylko nabywam drobnicę, żeby nie opłacać wysyłki. Niemniej nadal można uzyskać na miejscu dobrą poradę. Co do kontaktów przez internet to akurat w sprawie rezerwacji maka 127 dostałem odpowiedź tego samego dnia.
Co do kwestii podejścia sprzedawców, to oczywiście kultura osobista obowiązuje obie strony, ale niestety zgadzam się z tym, że to obsługa sklepu ma się uśmiechać do klienta. U nas jeszcze pozostało takie myślenie z epoki PRLu, na szczęście bardzo rzadko już spotykane, że sprzedawca jest panem.
Awatar użytkownika
 
Posty: 811
Rejestracja: 27 Sie 2013, 11:05

 

Postzbyszek | 27 Paź 2017, 15:19

Czemu oczekujecie porad w sklepie ? Ile różnych osób, tyle zdań i jak poradę celnie udzielić ? Nie da się . Jeszcze gorzej w sklepie co sprzedawcy proponują by dać jakiś sprzęt do modernizacji, wymiany łożysk np. do chińskiego montażu. Bez ogromu doświadczenia bywa pogorszą, a swoje zrobili.
Mnie bulwersuje tylko jak idę do sklepu, np. piwo kupić , za ladą ładna pani i gada przez telefon, po 10 minutach wyszedłem bez piw. Tu macie pretensje do sklepu, a sprzedawca w nim jest i obsługuje, ale chcielibyśmy inaczej, ...
 
Posty: 3014
Rejestracja: 28 Lip 2005, 23:00
Miejscowość: znikam

Postwiechu | 27 Paź 2017, 19:45

zbyszek napisał(a):Czemu oczekujecie porad w sklepie ? Ile różnych osób, tyle zdań i jak poradę celnie udzielić ? Nie da się . Jeszcze gorzej w sklepie co sprzedawcy proponują by dać jakiś sprzęt do modernizacji, wymiany łożysk np. do chińskiego montażu. Bez ogromu doświadczenia bywa pogorszą, a swoje zrobili.
Mnie bulwersuje tylko jak idę do sklepu, np. piwo kupić , za ladą ładna pani i gada przez telefon, po 10 minutach wyszedłem bez piw. Tu macie pretensje do sklepu, a sprzedawca w nim jest i obsługuje, ale chcielibyśmy inaczej, ...

Nie, nie - sprzedawca ma dawać porady, mnóstwo porad, każdemu po kolei, ale gdy Jaśnie Klient raczy wejść do sklepu, to sprzedawcy NIE WOLNO rozmawiać przez telefon i towar nie może sobie leżeć na podłodze, bo to Jaśnie Klienta IRYTUJE :D No a niech ośmieli się taki szmaciarz nie uśmiechnąć do Jaśnie Klienta :D To oczywiście do wcześniejszej wypowiedzi Pstrykacza. Ludzie, nie róbcie z siebie błaznów, pępek świata jest gdzie indziej niż wasz adres zameldowania!
 
Posty: 601
Rejestracja: 27 Wrz 2015, 23:22

 

PostCharon X | 28 Paź 2017, 09:11

Z drugiej strony jakis poziom musi być, czekanie 40 minut na coś to trochę długo, ale reszta pretensji niepotrzebnych. Przez tel. można rozmawiać, ale trzeba też obsługiwać, żeby ludzie nie stali jak głupi w kolejce.
Niektórzy sprzedawcy zapomnieli, że się ustrój zmienił i klient to jest jakaś natrętna mucha która niepotrzebnie dupę zawraca.
Awatar użytkownika
 
Posty: 1420
Rejestracja: 02 Lip 2006, 18:21

Postchavez1976 | 28 Paź 2017, 10:59

Charon X napisał(a):Niektórzy sprzedawcy zapomnieli, że się ustrój zmienił i klient to jest jakaś natrętna mucha która niepotrzebnie dupę zawraca.

To jest specyficzne tylko dla firm (sklepów, restauracji, salonów, itd.) gdzie właściciel nie jest sprzedawcą i ten właściciel nie dogląda sprzedawcy.
Często pracownik nie ma świadomości, że przez jego zachowanie firma padnie i sam zostanie bez pracy :roll:

W innej konfiguracji niż ta powyżej, takie problemy się raczej nie zdarzają...
Pozdrawiam, Amadeusz

Columbus 13", TSAPO906, BM152s, PST, HEQ5mod, SAM, 533MCP, 290MC, 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 1257
Rejestracja: 15 Gru 2012, 19:26
Miejscowość: Zabrze/Oświęcim

 

Postajoj | 28 Paź 2017, 12:57

Szczerze mówiąc byłem niejednokrotnie po jakieś mniejsze rzeczy w teleskopach stacjonarnie w Krakowie i nie spotkałem się z jakimiś problemami natury ludzkiej. Było raczej miło tudzież obojętnie ale cały proces zakupów owocny. Złe doświadczenia mam natomiast z wysyłkami z ich strony. Zamówiłem produkt za 500zł a dotarł do mnie inny model za 300zł i trzeba było odsyłać. Pomijam kwestię oczekiwania w ciągu dwóch tygodni na paczkę, gdzie miała być zrealizowana wysyłka do dwóch dni, co fizycznie byłoby niemożliwością aby na linii Warszawa-Kraków zajęło to tyle kurierowi. Także mogę napewno ponarzekać na sytuację z zakupami przez internet, natomiast reszta w miarę dobra.
BK909 OTA,GSO 150/750,EQ3-2 z napędem,EOS350D,MPCC mark III,HD rocket,DO 12x50
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 20 Paź 2012, 18:14
Miejscowość: Kraków - Bieńczyce

 

PostPoszukiwacz15 | 31 Paź 2017, 20:02

Kupiłem kolimator laserowy do teleskopów 1 mW 1,25" + adapter 2" (TPL). Zamówiony został w sobote, przyszedł we wtorek. Produkt działa bez zastrzeżeń, a obsługa nie sprawiła kłopotu. Wszystko przebiegło bezproblemowo. 5/5
 
Posty: 184
Rejestracja: 01 Paź 2017, 12:59
Miejscowość: Sosnowica

 

Postwojt0000 | 01 Lis 2017, 08:57

Sprawdź czy kolimator ma poprawną kolimacje bo na 99% nie ma ;)
DO Extreme 7x50 ED
SW 120/600+AZ4 _ GSO 10''
Bino MAXBRIGHT + 2x: ES 14mm, TV Panoptic 19mm; + ES 24mm 82*
CVM 2" _ ORION UB 2"
Awatar użytkownika
 
Posty: 531
Rejestracja: 01 Cze 2016, 15:16

 

Postkurp | 01 Lis 2017, 09:11

Cześć. Zanudzałem nieraz Tych w Teleskopach.pl swoimi telefonami o jakąś poradę i złego słowa nie usłyszałem. Odpowiadali rzeczowo (mówię o Wa-wie )
Ja lubię patrzeć w Kosmos.
Krzysiek " kurp "

ED 100 SW Stigma 20x80 DO Silver 10x50 Carl Zeiss 10x50 Vixen 7x50 Olympus DPSi 8x40
Małe wiaderko orciaków i lantanów LV Vixena Maxvision 28 Nagler 9
Awatar użytkownika
 
Posty: 1573
Rejestracja: 13 Sty 2013, 23:23
Miejscowość: Ławy

 

PostPoszukiwacz15 | 01 Lis 2017, 09:46

wojt0000 napisał(a):Sprawdź czy kolimator ma poprawną kolimacje bo na 99% nie ma ;)

Włożyłem kolimator do wyciągu i pokręciłem nim kilka razy. Plamka na lustrze głównym nie ruszyła sie, więc chyba jest skolimowany.
Tak pozatym to ten konkretny model miewa problemy z kolimacją czy wszystkie kupowane w internecie mogą na to cierpieć :?:
 
Posty: 184
Rejestracja: 01 Paź 2017, 12:59
Miejscowość: Sosnowica

 

Postwojt0000 | 01 Lis 2017, 11:09

Droższe modele pewnie są mniej podatne ale te tanie niestety są bardzo delikatne i wystarczy gdzieś puknąć żeby laser się przestawił.
Ja dostałam rozkolimowany, po kilku mailach i próbach wpojenia mi że na pewno mam krzywy wyciąg i na pewno wszystko mam krzywe i że kolimator jest na 100% idealnie wycentrowany odpuściłem. Skończyło się na tym że wydłubie ten silikon ze śrubek i sam go skolimuje bez utraty gwarancji. Ten kolimator to jedyna astro rzecz którą kupiłem w sklepie i był to najgorszy zakup i najgorzej wydane pieniądze (oczywiście jak włożyłem kolimator w wyciąg żeby go sprawdzić to na tulejce siłą rzeczy już powstały jakieś ślady więc o zwrocie nie było mowy).
DO Extreme 7x50 ED
SW 120/600+AZ4 _ GSO 10''
Bino MAXBRIGHT + 2x: ES 14mm, TV Panoptic 19mm; + ES 24mm 82*
CVM 2" _ ORION UB 2"
Awatar użytkownika
 
Posty: 531
Rejestracja: 01 Cze 2016, 15:16

 

Postozi25 | 03 Lis 2017, 17:02

Pstrykaczkosmosu napisał(a):W sklepie w Chorzowie się trochę zmieniło.


Trochę - to trochę mało powiedziane
Po zmianie lokalu - wygląda tam jakby przeprowadzka nadal trwała a wszystko było tymczasowe ( od prawie roku?)
PIP chyba tam nie zagląda - okablowanie - to koszmar elektryka i nie tylko

Ale pan sprzedawca dzielnie w tym wszystkim szuka, co bywa problematyczne gdy się chce nabyć mało chodliwy drobiazg.
SW N 254/1200; SCT 6"
Plossl 25,20,10,9 SW LET 5, GSO SV 15,30, MEADE UWA 18mm, Hyperion 8mm, ZOOM 8-24 mm ClickStop MARK III,Q-Barlow 2,25
Awatar użytkownika
 
Posty: 663
Rejestracja: 03 Wrz 2014, 20:48
Miejscowość: Piekary Śląskie / Pierwoszów

 

PostPstrykaczkosmosu | 04 Lis 2017, 21:51

ozi25 napisał(a):
Pstrykaczkosmosu napisał(a):W sklepie w Chorzowie się trochę zmieniło.


Trochę - to trochę mało powiedziane
Po zmianie lokalu - wygląda tam jakby przeprowadzka nadal trwała a wszystko było tymczasowe ( od prawie roku?)
PIP chyba tam nie zagląda - okablowanie - to koszmar elektryka i nie tylko

Ale pan sprzedawca dzielnie w tym wszystkim szuka, co bywa problematyczne gdy się chce nabyć mało chodliwy drobiazg.

Dziwi mnie co stało się z umeblowaniem poprzedniego lokalu, gdzie podziała się połowa gablot, gdzie jest szafka na akcesoria oraz regały na kartony z teleskopami? Mam wrażenie, że ten tymczasowy burdel to już jest stan docelowy.
Awatar użytkownika
 
Posty: 811
Rejestracja: 27 Sie 2013, 11:05

 

Postwodnik | 05 Lis 2017, 10:14

Zakup internetowy. TS Marine 28x110 przyjechała rozkolimowana i to tak że ja cię nie mogę. Telefon do sklepu->opis problemu->wysyłka->dzień czekania->telefon ze sklepu, że pan serwisant będzie w okolicy to mi podrzuci. I podrzucił. Generalnie żadnych zastrzeżeń. Dotyczy oddziału w Warszawie.
 
Posty: 150
Rejestracja: 25 Gru 2006, 15:32

PostPoszukiwacz15 | 13 Sty 2018, 10:42

Kupiłem ASI 120 MM. Zakup odbył się bezproblemowo, a produkt był w pełni sprawny. Żadnych zastrzeżeń. Tyczy się oddziału w Warszawie.
 
Posty: 184
Rejestracja: 01 Paź 2017, 12:59
Miejscowość: Sosnowica

 

PostDarek69p | 26 Sty 2018, 17:10

Kupowałem u nich 2 razy. Montaż EQ5, kilka drobiazgów - filtry, redukcje etc - wysyłka natychmiastowa, wszystko zgodne z zamówieniem i bez baboli.
SW 8", SW 80/600ED, SW 120/1000, HEQ5
Maxvision, Hyperion i ES i trochę filtrów
Nikon EX 10x50
OMD EM10 + szkła
Awatar użytkownika
 
Posty: 1
Rejestracja: 26 Wrz 2017, 09:46
Miejscowość: Ustanów

Postalinoe | 05 Cze 2019, 14:55

...
Ostatnio edytowany przez alinoe, 05 Cze 2019, 21:47, edytowano w sumie 1 raz
WO FluoroStar 91mm F4.7, HEQ5 Pro, Asi294MC-C, Asi178MM; Lornetka Kowa 8x30mm YF
https://flic.kr/s/aHsmWGR5hm
Awatar użytkownika
 
Posty: 224
Rejestracja: 16 Kwi 2007, 23:58
Miejscowość: Tarnów

PostSoczi | 05 Cze 2019, 15:18

Ta ustawa zdecydowanie niszczy biznes.
Potem pech pada na kolejnego klienta który macany sprzęt dostaje niby jako nowy. :? ...i jeszcze bardziej ma chęć do zwrotu.
Nadużywacie tego prawa to takie są skutki, czyli samonapędzająca się katastrofa.
Awatar użytkownika
 
Posty: 1276
Rejestracja: 24 Sty 2011, 16:12

Postalinoe | 05 Cze 2019, 21:30

soczi - Nie mówię, może jakieś restrykcje powinny być. W każdym razie proszę admina o usunięcie mojego poprzedniego jak i tego wpisu, bo siedzę jak głupi na astroforach od 6 godzin i tylko udzielam odpowiedzi na ten temat - co prawda na sąsiednim forum tylko ale i na to spoglądam. Zdecydowałem się wstąpić na drogę prawną i po jej zakończeniu wtedy dopiero napiszę stosowny post.
WO FluoroStar 91mm F4.7, HEQ5 Pro, Asi294MC-C, Asi178MM; Lornetka Kowa 8x30mm YF
https://flic.kr/s/aHsmWGR5hm
Awatar użytkownika
 
Posty: 224
Rejestracja: 16 Kwi 2007, 23:58
Miejscowość: Tarnów

PostFalconHeavy | 11 Gru 2020, 22:54

Witam i odświeżam temat.

Moim ostatnim zakupem była nasadka bino WO. Jak wiadomo różnie z nimi bywa i tym razem zaznaczyłem w korespondencji że chciałbym mieć możliwość ewentualnego zwrotu. Towar jak zwykle dotarł szybciutko, pieniądze skasowane, wszyscy szczęśliwi. Nie do końca… Nasadka nie dawała obrazu jakiego się spodziewałem w maku (kupionym zresztą w TPL). Obraz był rozjechany, nie dało się złożyć planet w jedną całość. Oczy bolały, zero przyjemności z obserwacji. Miałem okazję patrzeć przez bino SW i spodziewałem się przynajmniej takiego samego obrazu.

Wydrukowałem formularz zwrotu i odesłałem kurierem paczkę. Minął drugi miesiąc, pieniędzy nie zwrócili.

Mimo że nie musiałem podawać powodu zwrotu, napisałem:

>> >> > Chciałbym poinformować że zwracam do Państwa nasadkę bino. Niestety nie jestem w stanie złożyć obrazu planet w jedną całość. Na dodatek parowanie wewnątrz toru optycznego jest na tyle uciążliwe że nie da się sensownie prowadzić obserwacji.
>> >> >
>> >> >
>> >> >
>> >> > Bino przetestowane na maku 127 kupionym u Państwa (z którego jestem bardzo zadowolony).
>> >> >
>> >> > Do przesyłki (DHL) dołączyłem niezbędne dokumenty pobrane z Państwa strony.


Mijają dni, maile bez odpowiedzi. W końcu jest odpowiedź:

>> - brak podstaw formalnych zwrotu
>> - brak podstaw merytorycznych zwrotu
>> - zgłoszenie jakiejś wady na poziomie merytorycznym nieakceptowalnym w
>> przypadku osoby dorosłej zajmującej się daną tematyką (nie będę się
>> rozwijał, nie ma z kim rozmawiać, i nie zamierzam być tracić tu ani
>> chwili)


Napisałem że sprawę nagłośnię, social media, fora astro, adwokat. Odpowiedź:


>> No, no, Powodzenia. Wszystkie fora astro, Facebook, adwokat.
>> A my potem: wszystkie fora astro, FB, adwokat, Urząd Skarbowy? Zobaczymy.
>>
>>
>> ------------------------------------------
>> Z poważaniem / Kind regards
>>
>> Aleksander K*



Stare przysłowie mówi "Chytry dwa razy traci". Ja bez 1400zł przeżyję. Sprawę opisałem też na sąsiednim forum.
Sprawę skierowałem do rzecznika praw konsumentów.
 
Posty: 2
Rejestracja: 04 Lis 2020, 15:50

 

Postastrofan | 13 Gru 2020, 17:56

Witam. Uff. Do mnie zamówiony teleskop dotarł w idealnym stanie. Wszystko w nim w porządku. Kontakt również błyskawiczny i miły. Pozdrawiam.
 
Posty: 534
Rejestracja: 30 Cze 2007, 03:21
Miejscowość: Starogard Gdański

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 42 gości

AstroChat

Wejdź na chat