chce kupic teleskop breesser messier N-130

PostKlara | 25 Paź 2007, 22:31

cześć.
na zakup teleskopu i dodatkowego osprzętu chcę przeznaczyć do 1500 zł. na razie wybrałam teleskop breesser messier N-130. interesuje mnie oglądanie planet, mgławic etc. niestety jestem jeszcze laikiem w tym temacie i dopiero się uczę. Proszę poradźcie mi w "dwóch słowach" czy ten teleskop to dobry wybór, na co mam zwrócić uwagę mniejszą i większą. Jak już opanuję technikę "oglądania" to chciałabym nauczyć się astrofotografii, ale to już bardziej odległy temat:)
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc!!!
mój numer gg 1918764
widzę że zaglądacie ale nie piszecie:(
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Rejestracja: 22 Paź 2007, 23:17
Miejscowość: Warszawa

PostPrzemysław93 | 26 Paź 2007, 13:56

Witaj !! :D
Na początku napisz troche więcej :
-gdzie mieszkasz.
-czy masz ciemne niebo.
-czy napewno chesz uprawiać w przyszłości astrofotografie ( a jest to
bardzo drogie zajęcie )
-czy będziesz oglądać z podwórka czy raczej będziesz musiała wyjeżdzać
-czy miałaś już jakieś doswadczenie z astronomią

Pozdrawiam
Przemek :D
Sky-Watcher 10'', 80 ED (SVP) , Vanguard 9x50, kolekcja LVW , UO 5, SWAN 33, UHC Lumicon
Awatar użytkownika
 
Posty: 1931
Rejestracja: 27 Lut 2007, 18:36
Miejscowość: Wrocław / Zielona Góra

 

Postsaywiehu | 26 Paź 2007, 14:26

Dość dobry teleskop, z bogatym i nienajgorszym wyposażeniem. Pod tym względem to chyba najlepsza 130-tka w tym kraju. Ogniskowa świetna do planet, gromad, a światłosiła b. tolerancyjna dla wad okularów.
Wady: ciężki dla dziewczęcia :) - nie ponosisz zbyt daleko, poza tym- za długa ogniskowa do astrofoto.
Ale dobrze by było, żebyś odpowiedziała na te pytania, głównie o to skąd zamierzasz obserwować.
saywiehu
 

PostKlara | 26 Paź 2007, 14:31

Cześć Przemek.