Lornetka Nikon a wada wzroku

PostPiotrek91 | 10 Maj 2016, 19:50

Witam,
wiem że tematów dla początkujących jest mnóstwo, niemniej podobnego nie zauważyłem, może dlatego że nie znam prawidłowego pojęcia dla tego o co mi chodzi

W skrócie, chcę kupić lornetkę, przejrzałem tematy żeby nowego nie zakładać, i wytypowałem Nikona Action 10x50 EX. Jako że przed zakupem chciałem obejrzeć, wybrałem się na poszukiwania, ale niestety mieszkam w małej miejscowości i w niedalekich odległościach znalazłem tylko Nikona Aculon 10x50. Mój problem dotyczy tego że mam wadę wzroku (nie noszę okularów) i podczas testowania tego Aculona spostrzegłem, że przy obserwacji w dalszym punkcie nie mogę ustawić lornetki tak, by widzieć w obu oczach ostro, w prawym, że tak powiem nie starczało pokrętła. Nie znam się na tym, ale coś tam przeczytałem i jeśli się nie mylę to tzw "eye relief" w lornetce??
I tu moje pytanie, bo szukam na ten temat informacji, czy w Nikonie Action który chcę kupić jest tak samo jak w Aculonie, czy ta skala jest większa, i jeśli tak to o ile? Nie chciałbym kupować lornetki za 600zł i patrzeć nią na jedno oko :-) czy w takim wypadku trzeba kupowac nie wiem szkła kontaktowe i je zakładać do obserwacji?

Jeśli temat podobny był to przepraszam, i pozdrawiam
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 Maj 2016, 19:40

 

PostJanusz_P. | 14 Maj 2016, 21:39

Jeśli jednym okiem widzisz obraz niewyraźny w lornetce to znaczy że masz spory astygmatyzm oka który powinieneś skorygować szkłami korekcyjnymi lub soczewkami kontaktowymi i wtedy dopiero myśleć o zakupie lornetki :arrow: 8)
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

PostChupacabra | 14 Maj 2016, 22:39