Jaki teleskop kupić za max. 1200 zł?

PostJanPio | 22 Sie 2005, 08:27

Prosze o radę jaki teleskop zakupic. Nigdy nie oglądałem nieba przez teleskop a chciałbym sobie zakupic taki aby na początek móc pozwiedzać niebo. Mój wybór padł między Orion Observer 70mm EQ, Soligot MT-910 lub Orion SkyQuest XT6. Pragnę poświęcić na ten cel 1200 zł jednak nie znam się na parametrach telesków i nie wiem co wybrać i na co zwrócić uwagę. Prosze o pomoc. Acha i jaszecze jedno co to jest ta kolimacja?
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Sie 2005, 08:18
Miejscowość: Z Poznania

PostJanusz_P. | 22 Sie 2005, 08:38

Kolimacja to ustawinie osi luster zgodnie z osią optyczną i teleskopy wychodzące od nas już mają wykonaną kolimację gratis przed wydaniem Klientowi 8)
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

PostJanPio | 23 Sie 2005, 13:02

Widze że dużo ludzi odwiedza ten temat ale nikt nie ma odwagi pomóc. Chciałbym przy okazji zapytac Pana Janusza czy do zwykłych obserwacji nieba bardzo maksymalnie amatorskich Orion Obserwer EQ jest wystarczający? Czy można obserwować nim księżyc w pełni oraz czy wdzień można podziwiać nim obiekty w znacznej odległości? Pytam dlatego że znalazłem gdzieś informację o różnych filtrach... nawet księżycowych. czy do tej lunety musze kupić taki filtr no i czy obserwacje horyzontu w dzień nie będą bolesnym doswiadczeniem dla oka? Przy okazji co oznacza w parametrach lunet światłosiła np. 1:10 a 1:6? czy 1:10 jest lepsze od 1:6? O co tutaj chodzi. dziękuję za ewentualne pomocne odpowiedzi...
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Sie 2005, 08:18
Miejscowość: Z Poznania

PostJanusz_P. | 23 Sie 2005, 13:17