Teleskop w cenie do 600-700 zł...

PostPow3R | 13 Kwi 2009, 17:52

Witam! Widziałem tutaj podobne, nawet dosyć aktualne tematy z prośbami o poradę w zakupie teleskopu w takich ramach cenowych, ja jednak założyłem nowy...

A więc teoretycznie to nie będzie mój pierwszy teleskop, mam opticona 76f900 i lekko powiedziawszy nie zadowala mnie ten sprzęt... :? Parametry parametrami, ale takie rzeczy jak właściwie niemożliwe ustawienie prawidłowo lunety celowniczej czy wiele wad w montażu naprawdę potrafią dobić...

Mimo, że teleskop posiadam może z rok, półtora to jestem CAŁKOWICIE zielony w te klocki, nie znam w ogóle terminologii, którą się tu posługujecie niczym mową potoczną :) . Moje dokonania jak na razie ograniczają się do kilkukrotnego oglądania Saturna (obiektyw 12,5mm z Barlowem x2) i już trochę częstszego Księżyca, no jeszcze kilka szpilek obejrzałem :P . Jak przedtem po teleskop sięgałem może raz na miesiąc, to jednak pod wpływem tego, że te niebo jednak coraz bardziej wciąga wychodzę pooglądać je chociaż tym 'złomem', który mam. Zbliża się lato, coraz częściej można się cieszyć bezchmurnym niebem, a ja chciałbym w końcu zamienić owy złom w coś, czym będzie już można pooglądać te słynne głębokie niebo :D