Teleskop OPTISAN STAR 70060 prosze o pomoc.

PostKilerek | 02 Cze 2006, 21:50

Witam. Jestem całkiem zielony z astronomii a już o sprzęcie nie mam żadnego pojęcia. Dostałem w prezencie teleskop OPTISAN STAR 70060 i przeczytałem że to jest zabawka z supermarketu, a nie sprzęt do astronomii.
Jak już go mam to szkoda go nie wykorzystać i oglądam nim przyrodę, bo na niebie to wiem gdzie jest tylko księżyc :) Proszę powiedzcie mi czy jest coś do tego teleskopu - jakiś inny, lepszy okular, albo jakaś nakładka powiększająca obraz, albo inne rozwiązanie aby można było przez niego oglądać obiekty i nie męczyć tak wzroku bo jak patrzę przez ten co jest tam w zestawie (okular H 20 m) to jest to tak męczące dla oka że aż się nie chce kożystać z tego i wręcz zniechęca do dalszych obserwacji.
Proszę o podanie jakiegoś rozwiązania, albo o odpowiedź że tak ma być i jest to niezmienialne. Ja dalej chcę obserwować przyrodę - mieszkam blisko gór ale na dzień dzisiejszy obserwacja jest tak męcząca że szok. Pozdrawiam
Mariusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 Maj 2006, 21:06

PostJanusz_P. | 03 Cze 2006, 11:20

Nie niszcz sobie wzroku tym teleskopopodobnym wynalazkim :shock: , któś kto Ci go podarował chyba nie zabardzo się znał na sprzęcie lub wręcz wogule że wybrał takiego zonka (zapewne sugerując się niską ceną, to najczęstsza pułapka na kupującego) zamiast teleskopu astronomicznego przez duże T.
Nie inwestuj w to ani złotówki i pozbądż się za jaką kolwiek kwotę od której zaczniesz zbierać kaskę na teleskop sensu stricte astronomiczny 8)
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

PostPiotrek | 03 Cze 2006, 11:35