OPTISAN ASTAR 900/114

PostLoCo|xardas | 16 Cze 2006, 19:41

Jestem calkowitym amatorem w tej dziedzinie ale od zawsze chcialem posiadac teleskop i obserwowac niebo, zakupilem sobie taka zabawke jak w temacie, pytanie moje jest nastepujace czy warto go wyposazac w dodatkowe okulary ktore kosztuja niezmala po 200zl, ma to jakikolwiek sens, te ktore dostalem w zestawie to PL25mm i PL10mm, przez ten PL25mm widac pieknie tak mi sie zdaje bo do tej pory obserwowalem tylko przez lornetke Bushnell'a 40x70, natomiast przez ten PL10mm widac beznadziejnie ciezko mi uchwycic dobra ostrosc niemowiac o swietle ktore on mi zabiera, czy to normalne ze tak przyciemnia mi obiekty
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Rejestracja: 16 Cze 2006, 19:33
Miejscowość: Sosnowiec

PostJaLe | 16 Cze 2006, 19:51

Witaj!

Jak w tytule, forum jest amatorskie, więc dobrze trafiłeś ;)

Co do Twojego teleskopu, to niestety 10 mm okular będzie niestety "ciemny", a w przyp. zastosowania soczewki Barlowa to chyba nie za wiele zobaczysz nawet gdybyś popatrzył na Księżyc.
Poćwicz odnajdywanie najbardziej znanych gwiazd,z planet - w tej chwili Jowisza. Doskładaj pieniązków i po wakacjach kup coś innego. Przez ten czas zbierz doświadczenie, odwiedź jakiś zlot i popatrz przez rózne teleskopy.
Oczywiście dużo czytaj 8)
Awatar użytkownika
 
Posty: 7064
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

PostLoCo|xardas | 16 Cze 2006, 20:08

heheh tego sie obawialem, ale jakos to przelkne, narazie pobawie sie tym mysle ze jak bede mial okolo 1500zl i sprzedam tego to juz cos zobacze, jak patrzylem na jowisza to niby cos tam widac. a ja glupi myslalem ze to taka jasna gwiazdka, ale jak popatrzylem przez ten teleskop to juz widac ksiezyce i planete, ale niejst to czego oczekiwalem 8)