Recenzja - "NIEBO" Robert Gendler

PostMiltiades | 10 Lut 2010, 23:25

Wszak nie jestem nawet amatorem, gdyż swoją przygodę z astronomią rozpocząłem raptem miesiąc temu, jednakże zdecydowałem zaopatrzyć się w wiele publikacji związanych z tematyką szeroko pojętej astronomii oraz astrofotografii. Na dzień dzisiejszy moja teoretyczna wiedza opiera się na informacjach, które zdobyłem na bazie paru książek datowanych z końca lat 90-tych oraz ostatniej pozycji, która w dniu dzisiejszym dotarła do mojego domu. Jest nią "Niebo" autorstwa Roberta Gendlera. Autor książki jest z wykształcenia lekarzem, jednak swoją osobą pokazuje, że amatorem astronomii może być każdy, i to na najwyższym poziomie!

Książka wydaje się być napisana w przystępny sposób, bez zbędnych szczegółów, tak aby przyjemnie się ją czytało właśnie osobom początkującym oraz tym, którzy fascynują się pięknem otaczającego Nas wszechświata.

Na początek przedstawię parę podstawowych danych:

Wydawnictwo: Carta Blanca
Rok Wydania: 2006 r. (W Polsce druk ukończono w marcu 2007 r.)
Autor: Robert Gendler
Ilość stron: 176 str. wraz z posłowiem i indeksem
Format: 23 cm x 27 cm
Fotografie: Ponad 160 zdjęć

Książka została wydana w twardej, kolorowej oprawie na grubym, kredowym papierze, dzięki czemu druki fotografii prezentują się w okazały sposób, tak aby zafascynować każdego czytelnika i zabrać w kosmiczną podróż po galaktykach, mgławicach oraz gwiazdach :)

Zgodnie z założeniem książki, zdecydowaną część publikacji zajmują opisy poszczególnych obiektów spoza naszego układu słonecznego. Każdy obiekt został opisany w sposób prosty i przystępny oraz opatrzony zdjęciem w bardzo wysokiej jakości.
Sprawą dosyć oryginalną, jeśli chodzi o układ książki jest fakt, iż obiekty zostały podzielone na ich najlepszą widoczność względem poszczególnych pór roku, i tak idąc śladem tego wzoru mamy 4 części opisów różnych obiektów poczynając na gromadach, kończąc na mgławicach i galaktykach.