* Zaloguj się   * Zarejestruj się


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
 Temat postu: Sieradz i okolice - prośba o pomoc w obsłudze Go To
PostWysłany: Nie Kwi 08, 2018 9:30 am 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lip 02, 2009 2:08 pm
Posty: 2434
Miejscowość: okolice Kalisza i Ostrowa Wlkp.
Witam serdecznie.
W imieniu zaprzyjaźnionej szkoły w Burzeninie ( na południe od Sieradza) i w swoim zwracam się z prośbą o pomoc w obsłudze montażu z napędem Go To.
Chodzi o to by teleskop wyszukał obiekt i podążał za nim. Trzeba ustawić lokalizację GPS itd.
Zapewniam dojazd. Szkoła posiada kopułę - obserwatorium i bardzo zaangażowanych uczniów. Niestety instrukcja jest po angielsku.
Bardzo proszę o kontakt na pw lub pod nr 517 738 856

PS Nie chcę żadnych zbędnych komentarzy pod tym postem. Tylko zainteresowani niech się zgłoszą.

https://www.google.pl/search?q=meade+8% ... Y57IrUi2vM:

_________________
Synta 10" flex
Synta 6"
SW ED 100/900
Zeiss Asiola 63/420
Rodzinka MEADE UWA
(4.7mm, 5.5mm, 8.8mm,14mm, 20mm)
ES 30
Astropozdrowienia :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Sieradz i okolice - prośba o pomoc w obsłudze Go To
PostWysłany: Nie Kwi 08, 2018 10:12 am 
Offline

Rejestracja: Wto Lip 26, 2005 9:05 pm
Posty: 2861
Miejscowość: Internet
daniel napisał(a):
Niestety instrukcja jest po angielsku.
Bardzo proszę o kontakt na pw lub pod nr 517 738 856

PS Nie chcę żadnych zbędnych komentarzy pod tym postem. Tylko zainteresowani niech się zgłoszą.


Nie wiem czy to jest zbędny komentarz czy nie ale ... domyślam się, że szkoła weszła w posiadanie montażu w sposób legalny, nabywając go w kraju. :wink: Nie jestem prawnikiem ale zerknij na poniższe.

"W zalewie zagranicznych sprzętów zdarza się, że wśród bogatej dokumentacji nie otrzymamy polskiej wersji instrukcji użytkowania. W takiej sytuacji warto sprzęt reklamować, gdyż jest to działanie przeciw ustawie.

Oczywiście, cała sytuacja ma zastosowanie prawne tylko w przypadku, kiedy transakcja sprzedaży ma miejsce na terenie Polski. Producent powinien zadbać o to, aby takie informacje jak właściwości towaru, warunki gwarancji i instrukcja użytkowania była dostarczona w języku polskim. Jeśli tego obowiązku nie dopełni, działa przeciwko art. 15 Ustawy o języku polskim:

Kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wbrew przepisom art. 7a, w obrocie z udziałem konsumentów stosuje wyłącznie obcojęzyczne nazewnictwo towarów lub usług albo sporządza wyłącznie w języku obcym oferty, ostrzeżenia i informacje dla konsumentów wymagane na podstawie innych przepisów, instrukcje obsługi, informacje o właściwościach towarów lub usług, warunki gwarancji, faktury, rachunki lub pokwitowania, podlega karze grzywny.

Co w takiej sytuacji może zrobić konsument? Przede wszystkim, powinien zwrócić się do sprzedawcy o wydanie polskiej dokumentacji. W przypadku, w którym taka zwyczajnie nie istnieje, najprostszym dla producenta i dystrybutora sprzętu rozwiązaniem jest opłacenie tłumacza, który przygotuje przekład odpowiednich informacji. Jeżeli odmówi wypełnienia naszego żądania, możemy powiadomić Inspekcję Handlową lub Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mogą oni nałożyć karę grzywny od 2 tys. zł wzwyż."


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: szuu oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group