Teleskop Celestron C6-NHD

PostIras | 13 Sie 2006, 17:03

Jestem początkującym astroamatorem.Rozważam zakup teleskopu Celestron C6-NHD czyli o ten: http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopp ... 792a919b19
Pomóżcie mi i opiszcie, czy jest to dobry sprzęt do astrofotografii.Oczywiście pewnie większość z was napisze że musi być stabilny montaż itd. ale niestety nie mam kolejnych kilku tysięcy zł. na jakiś tam Takahashi itp.:( A myśle że ten CG5 powienien sobie radzić z draganiami z tą tubą 15cm.. Po zakupie tel. chciałbym zaopatrzyć się w porządny aparat fot. ale nie jakąś cyfrowa lustrzankę(te są najlepsze) ale na początek jakiś analogowy Zenit, Nikon itp. Jaki wybrać? Bo dużo jest tego sprzętu np. na Allegro..
Jeszcze raz proszę o radę w sprawie tego Celestrona-czy montaż ma odpowiedni? (jest stalowy). Jak prezentują się na nim obiekty mgławicowe??
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Rejestracja: 13 Sie 2006, 13:48
Miejscowość: Wroclaw

 

PostDominik Woś | 13 Sie 2006, 18:44

Iras napisał(a):Jestem początkującym astroamatorem.Rozważam zakup teleskopu Celestron C6-NHD czyli o ten: http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopp ... 792a919b19
Pomóżcie mi i opiszcie, czy jest to dobry sprzęt do astrofotografii.Oczywiście pewnie większość z was napisze że musi być stabilny montaż itd. ale niestety nie mam kolejnych kilku tysięcy zł. na jakiś tam Takahashi itp.:( A myśle że ten CG5 powienien sobie radzić z draganiami z tą tubą 15cm.. Po zakupie tel. chciałbym zaopatrzyć się w porządny aparat fot. ale nie jakąś cyfrowa lustrzankę(te są najlepsze) ale na początek jakiś analogowy Zenit, Nikon itp. Jaki wybrać? Bo dużo jest tego sprzętu np. na Allegro..
Jeszcze raz proszę o radę w sprawie tego Celestrona-czy montaż ma odpowiedni? (jest stalowy). Jak prezentują się na nim obiekty mgławicowe??


Cześć,