qbanos85 napisał(a):Pojedyncze ekspozycje jak zawsze 5 min. Sumaryczny czas jakieś 15h, ale to musiałbym policzyć dokładnie bo klatek jest dużo. Ha robimy podczas pełni, na pewno ma to negatywny wpływ. Ale ciemnej nocy szkoda na wąskie pasma
Nasz projekt ma stronkę, gdzie jest garść informacji:
http://www.iteleskop.orgZainspirowany Twoimi uwagami co do osiąganego S/N znalazłem w sieci gościa, który ma identyczny sprzęt jak nasz, ale kamera to Apogee Alta z chipem kaf16803. Wysłał nam surową klatkę, którą na razie na oko porównaliśmy z naszymi. Słabo to wygląda, będziemy diagnozować, a w ostateczności wyślemy kamerę do FLI...
Pozdr.
Kuba
Dzięki Kuba. To Nerpio to ciekawa sprawa. Wy macie już prawie rok doświadczenia, więc prośba o skomentowanie kilku rzeczy, takich jak kłopoty ze stabilnym zasilaniem, przez co słyszałem, że elektronika może szwankować lub nawet ulec uszkodzeniu.
Dość silne porywy wiatru, które mogą być powodem problemów z prowadzeniem montażu. Dałbyś radę to skomentować?
Jeśli chodzi o kamerę, to jest parę kwestii do sprawdzenia w pierwszej kolejności aby być pewnym, że działa optymalnie:
1) zasilanie - w zasadzie staram się zasilać kamerę oddzielnie od innych zasilanych urządzeń. Co więcej FLI może być wrażliwe na długość kabla od zasilacza do kamery. Na Grupie Yahoo FLI, zapytałem kiedyś jak wymienić złamany kabel z wtyczką zasilania 24V do FLI6303 i zwrócono mi uwagę aby ten kabel po wymianie nie był dłuższy niż 1 metr lub nawet powinien być krótszy. Może być to trochę uciążliwe, gdyż zasilacz będzie w takiej sytuacji przy montażu, blisko kamery ale być może chodzi o wyeliminowanie ewentualnych zakłuceń lub interferencji;
2) kabel USB - staram się, jeśli to możliwe łączyć kamerę kablem USB bezpośrednio z laptopem. Użycie różnych HUBów może niekorzystnie wpływać na jakość materiału ściąganego z kamery.
Jeśli chodzi o wsparcie użytkowników przez FLI, to osobiście nie miałem dobrych doświadczeń z tą firmą. Są dość drodzy jak na nasze standardy (godziny pracy serwisanta, w tym również testy po ewentualnej naprawie) i pewnie też dlatego wielu usterek nie naprawiają tylko wymieniają całe moduły na nowe, słono za nie taksując klienta.
Apogee to zupełnie inna bajka, a teraz, po przejęciu Apogee przez Andora, serwis jest w Europie o ile można nią nazwać Irlandię Północną.
Co się zaś tyczy dobrego prowadzenia z ogniskową, którą wykorzystujecie, to obawiam się, że bez guidingu jednak się nie obejdzie, aby robić idealne estetycznie zdjęcia DSów. Macie chyba sporo tzw. back focusa w zapasie, więc dodanie rotatora i off-axisa pewnie załatwiłoby sprawę (tyle, że to jednak spore dodatkowe koszty, które mają uzasadnienie jedynie dla "estetycznych astrofotografów").
Pozdrawiam,
Dominik