RGB vs LRGB z zaświetlonej miejscówki

Sprzęt, obróbka, dyskusje, porady

Postetomee | 05 Lis 2017, 13:42

Witam Kolegów,

Chciałem zapytać Kolegów o doświadczenia związane z fotografią kolorową (RGB) z zaświetlonej miejscówki. Na wykresie transmisji światła filtrów do fotografii CCD jest wyraźna "dziura" z zakresach LP od lamp Hg/Na.
http://www.baader-planetarium.com/en/bl ... d-filters/
Czy w tej sytuacji fotografując pod zaświetlonym niebem jest sens zbierać materiał przez filtr L, który zasysa pełne spektrum, łącznie z LP? Czy nie lepiej odpuścić L i zwiększyć ilość czy wydłużyć ekspozycje jedynie w RGB? Ja nie mam jeszcze doświadczenia w fotografii kolorowej ale składając ostatnio materiał L i RGB zauważyłem, że zmniejszając w finalnej fotografii ilość L, dość drastycznie spadała ilość szumu. Czy przyczyną tego mogło być "zasysane" przez filtr L zaświetlenie?
Atiki, Skajłoczery,
Astrodony, Baadery,
Vixeny, Naglery,
Nikony... i inne bajery,
TAK85, EQ6-R, Atik 460Ex,
 
Posty: 51
Rejestracja: 13 Mar 2008, 22:39
Miejscowość: szczecin

Posttayson.82 | 05 Lis 2017, 15:23

Szum znika ze wzrostem ilości zestackowanych klatek.
Przez spore LP nie warto robić L, ale jak sie ma co się lubi...
Zawsze pozostaje Ci mając ccd mono narrowband. Jego za bardzo LP nie dotyczy.

Robiąc klatki L czy RGB w pewnym momencie okazuje się że nic nie zyskujesz przez wydłużenie exp, ponieważ ogranicza Cię jasność nieba. U mnie z QHY8L(osc) +ED80 wystarczająca granicą do zbierania koloru było 5min, a nawet 3min na klatkę.

Ogólnie założenie działając w technice LRGB jest takie że klatki L niosą detal, muszą być idealne i powinno ich być sporo. Natomiast RGB można czasem lekko blurowac aby uzyskać pożądane efekty kolorystyczne i ukryć ewentualne niedoskonałości wynikające z mniejszej ilości materiału niż L.
Awatar użytkownika
 
Posty: 1074
Rejestracja: 03 Lis 2007, 20:38
Miejscowość: Wołomin

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

AstroChat