Krater Bailly ( u góry ) z 7 lutego 2020. Equinox 120, kamerka Skyris 274M, powermate 4x.
Chyba przesadzone z ogniskową - f30
Franz napisał(a):Krater Bailly ( u góry ) z 7 lutego 2020. Equinox 120, kamerka Skyris 274M, powermate 4x.
Chyba przesadzone z ogniskową - f30
lulu napisał(a):Dominik, prawda jest taka, że strategię trzeba dobierać indywidualnie do każdego zdjęcia bo czasem prawidłowe ściągnięcie histogramu skutkuje jednak nieładnym wypaleniem najjaśniejszych fragmentów. Jeżeli ktoś używa np. takiej kiepskiej kamerki za parę stówek jak moja (Datyson 5 mpix) to początkowy zakres tonalny może być raczej skromny - a im mocniej trzeba ściągnąć potem tego typu histogram, tym ryzyko pojawienia się nienaturalnych kontrastów większe. Wraz z nimi rośnie także zauważalność wszelkich niedoskonałości technicznych. Ja na przykład ostatnio przestałem ściągać całe puste miejsce od prawej, a zatrzymuję się w jego połowie i wydaje mi się że daje to lepszy ogólny rezultat.
lulu napisał(a):Opis 16 bitowy jest oczywiście precyzyjniejszy - ale jak to mówią z pustego i Salomon nie naleje. Jeśli obraz nie ma dostatecznie delikatnych przejść tonalnych w oryginale, to zamiana na 16-bitową głębię nie wyczaruje nagle tych brakujących tonów. W czasach fotografii analogowej obowiązywała zasada, że pod powiększalnikiem nigdy nie dociągamy najjaśniejszych partii odbitki do pełnej bieli - zawsze zostawiamy o ton ciemniej. I w wypadku manewrów na histogramie też wydaje mi się to słuszne. Zatrzymać się przynajmniej jeden krok przed pełną bielą w najjaśniejszych miejscach.
Franz napisał(a):Nie chcę przez to stwierdzić, że my tu wszyscy robimy super fotki a Ty się czepiasz bezpodstawnie.
Nie o to chodzi. Wszyscy znamy i doceniamy Twoje prace ale nie można do wszystkich innych tak technicznie podchodzić i pierwsze co zrobić to doszukiwać się wszelkich błędów przez lupę.
Pozdrawiam
lulu napisał(a):Petavius i towarzysze. Wprawdzie nie z wczoraj, a z 10 lutego.
lulu napisał(a):Wieczorem nie lepiej...
zenon-priest napisał(a):Bresser 127/635, ASI 178mm, filtr zielony. Stack z 1900 klatek. Obróbka: AS3!, Registax 5, FastStoneImage. Strzały pomiędzy chmurami. Seeing 3/10
Dariusz.p napisał(a):zenon-priest napisał(a):Bresser 127/635, ASI 178mm, filtr zielony. Stack z 1900 klatek. Obróbka: AS3!, Registax 5, FastStoneImage. Strzały pomiędzy chmurami. Seeing 3/10
Jak widać dobry achromat nie jest zły
Dariusz.p napisał(a):Przetestowałbym ze swoim achromatem ale mam tylko jasno-zielony. Nada się?