* Zaloguj się   * Zarejestruj się

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Temat postu: Astro Smartfon
PostWysłany: Śro Lut 21, 2018 10:13 am 
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ostrołęka, Mazury
W temacie smartfonów jestem na prawdę zielony :mrgreen: Dopiero co miałem pierwszego, który jakiś czas temu poległ. Teraz stoję przed wyborem następcy i z tym wiąże się moje pytanie: Czasami na forach, grupach facebookowych widziałem, że ludziska wstawiają zdjęcia nocnego nieba (nawet z jako taką widoczną Drogą Mleczną) wykonane smartfonami, jedyne co zapamiętałem to, że jest jakiś model Huawei na to pozwala. Znacie jakieś konkretne modele? Polecacie jakieś? A może macie jakieś własne astrofotki wykonane smartfonem ze statywu?

instagram.com/weterest

Profil E-mail  

Temat postu: Re: Astro Smartfon
PostWysłany: Śro Lut 21, 2018 10:23 am 
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Szczecina
Jedno co jest konieczne to manualny tryb w aparacie żeby można było ustawić czas naświetlania i ISO. Ja mam Xiaomi Mi 6 i jest sporo ustawień, czas do 32s, ISO max 3200. Zdjęcie krajobrazu z gwiazdami spokojnie można zrobić. Bez statywu albo dobrego podparcia się nie obejdzie.

EDIT: Mam też Huawei P10 na biurku i widzę, że jest tryb manualny, czas naświetlania max 30s, ISO max 3200.

PostWysłany: Śro Lut 21, 2018 2:36 pm 
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa | LPU
Rzuć okiem: http://astromaniak.pl/viewtopic.php?f=4&t=32435.
Jest tam też moje foto M31 -> z racji na małą ogniskową niewiele widać.

Załączniki:

PostWysłany: Śro Lut 21, 2018 4:51 pm 
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Jak wyżej. Musisz mieć w telefon z manualnym trybem i najlepiej zapis w formacie RAW (coraz więcej smartfonów ma możliwość takiego zapisu a ten daje lepsze warunki do późniejszego ew grzebania, bo to nie tak, że zrobisz fotkę i jest git ;) ).