Domek napisał(a):Grzegorzu, udostępniłbyś może jedną surową klatkę aby dało się zerknąć co tam właściwie jest i efektywnie doradzić co ewentualnie poprawić? Pewnie zdajesz sobie sprawę, że zdjęcie ma sporo rzeczy pogarszających jego jakość, w tym zbyt mocne odszumienia albo rozmywanie, bladą kolorystykę, "czarne dziury w tle", pociągnięte gwiazdki po rogach, itp.
Proszę bardzo http://uploadfile.pl/pokaz/1450592---qxmq.htmlDomek napisał(a):Grzegorzu, udostępniłbyś może jedną surową klatkę .....
Grzegorz Czernecki napisał(a):Proszę bardzo http://uploadfile.pl/pokaz/1450592---qxmq.htmlDomek napisał(a):Grzegorzu, udostępniłbyś może jedną surową klatkę .....
Grzegorz Czernecki napisał(a):Materiał składam w DSS on to robi chyba z automatu, na dzień dzisiejszy nic lepszego nie potrafię z tym zrobić
Tutaj jest kompletny materiał, pliki o nazwie autosaveimage od 001-035 oraz kalibracja 0001-0040 to biasy, reszta jak opisane darki , flaty i lighty ( m101 ) , nie ma niestety darków do flatów. https://www.dropbox.com/sh/8hzwqiwa9zsi ... WCPfa?dl=0 . A ha pliki się jeszcze przesyłają cały materiał dostępny będzie za 1h27minDomek napisał(a):Grzegorz Czernecki napisał(a):Materiał składam w DSS on to robi chyba z automatu, na dzień dzisiejszy nic lepszego nie potrafię z tym zrobić
Jeśli zdecydowałbyś się udostępnić kompletny materiał z klatkami kalibracyjnymi (darki, flaty, biasy) to mógłbym zaoferować pomoc w sprawdzeniu co uda się z niego wyciągnąć moimi metodami. Ale tylko jeśli masz komplet, inaczej szkoda czasu. Surowe pliki z ST-2000 nie są duże więc można je pociągnąć nawet emailem lub przez FTP jeśli wygodniej.
Grzegorz Czernecki napisał(a):Hmm, łącznie jest 36 klatki po 10 minut z czego nie nadaje się do dalszej obróbki 4, i darków było 7, ale już wiem co się stało, żona wyłączyła komputer w trakcie przesyłania plików, zapomniałem ją uprzedzić zanim wyszedłem z domu ( już są wszystkie dostępne ) , co nie zmienia faktu, że Twojej wersji raczej nie jestem w stanie z moimi umiejętnościami osiągnąć.
Domek napisał(a):Grzegorz Czernecki napisał(a):Hmm, łącznie jest 36 klatki po 10 minut z czego nie nadaje się do dalszej obróbki 4, i darków było 7, ale już wiem co się stało, żona wyłączyła komputer w trakcie przesyłania plików, zapomniałem ją uprzedzić zanim wyszedłem z domu ( już są wszystkie dostępne ) , co nie zmienia faktu, że Twojej wersji raczej nie jestem w stanie z moimi umiejętnościami osiągnąć.
Do obróbki nadawało się 29 z tych 36 klatek. Poniżej rezultat obróbki na szybko ze zwiększoną ilością materiału:
Umiejętności obróbki z czasem opanujesz, potrzebujesz jedynie efektywnych narzędzi do wykorzystania przy pracy z materiałem (np. MaximDL do kalibracji i DDP, PS do dopieszczania).
A widziz, flaty tak paliłem bo wyczytałem gdzieś ( chyba na astropolis ) że przy mojej kamerze sygnał musi byćw okolichach , ale nie więcej jak 18k, dzisiaj zaczynam składać w Maximie , ale najpierw dopalam darki i flaty.Domek napisał(a):Trochę tych czarnych kropek, podobnie jak hotpikseli niestety na stacku pozostaje, co moim zdaniem wynika z lekkiego niedopasowania darków. Flaty też trochę za krótko "paliłeś" (powinny mieć sygnał od 25k w górę a u Ciebie są od 15k w górę) no i zrobiłeś ich sporo za mało.
DDP (Digital Development Processing)to funkcja nieliniowego wyciągania materiału. Zamiast nieliniowo stopniowo wyciągać materiał, używasz DDP z odpowiednimi parametrami i zdjęcie masz prawie gotowe.
Grzegorz Czernecki napisał(a):Domek napisał(a):Trochę tych czarnych kropek, podobnie jak hotpikseli niestety na stacku pozostaje, co moim zdaniem wynika z lekkiego niedopasowania darków. Flaty też trochę za krótko "paliłeś" (powinny mieć sygnał od 25k w górę a u Ciebie są od 15k w górę) no i zrobiłeś ich sporo za mało
A widziz, flaty tak paliłem bo wyczytałem gdzieś ( chyba na astropolis ) że przy mojej kamerze sygnał musi byćw okolichach , ale nie więcej jak 18k, dzisiaj zaczynam składać w Maximie , ale najpierw dopalam darki i flaty.
Grzegorz Czernecki napisał(a):choć nie jednak nie jest, dalej rozmyte