Naprawa Vixen DD-1 Controller

Problemy, czyszczenie, regulacja, naprawa, instrukcje, oprogramowanie etc.

Postslwk | 16 Wrz 2015, 22:29

Cześć,
Kupiłem ostatnio montaż Vixen GP jako sprawny oraz napęd do niego (silniczki + pilot) jako uszkodzony (niska cena). Sam montaż jest ok i nie ma z nim najmniejszych problemów.
Podłączyłem dzisiaj go do zasilania (12V), aby sprawdzić, gdzie tkwi problem z napędem (były właściciel twierdzi, że w pilocie). Przy prędkości 1,5x oraz 2x oś RA porusza się z wielkim oporem, deklinacja stoi. Przy prędkości 32x RA idzie trochę szybciej, ale dalej bez szału. Deklinacja dalej stoi. Silniczki wydają się ok.
Podejrzewam, że problemem może być pilot (podobnie jak były właściciel) - przekazuje za niskie napięcie na silniczki.
Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem i chcę się podzielić wiedzą jak można go rozwiązać? :)

Dzięki.
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

PostŁukasz_M | 17 Wrz 2015, 12:23

a czy u poprzedniego właściciela kiedykolwiek działało to ok?, Jeśli to pilot to go rozkręć i poszukaj możne zauważysz gdzieś jakiś uszkodzony element. czasami widoac to od razu - popalone elementy, napuchnięte kondensatory, urwane kabelki.Jak się zachowują silniczki poza montażem? czy da się zauważyć znacznie większą prędkość przy przejściu do 32x. jeśli tam jest silnik krokowy to on jest raczej sterowany impulsowo i może być tak ze napięcie jest przekazywane takie jak zasilanie. Zmierz jakie napięcie jest podawane na silniczki i czy w ogóle.
Pozdrawiam
Łukasz
-----------------------------------------------------------
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo
hominis est errare, insipientis in errore perseverare
feci, quod potui, faciant meliora potentes
per aspera ad astra
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Rejestracja: 14 Paź 2013, 15:38

 

Postslwk | 17 Wrz 2015, 12:41

Łukasz_M napisał(a):a czy u poprzedniego właściciela kiedykolwiek działało to ok?

Ponoć tak, później coś zaczęło szwankować.

Łukasz_M napisał(a):Jeśli to pilot to go rozkręć i poszukaj możne zauważysz gdzieś jakiś uszkodzony element. czasami widoac to od razu - popalone elementy, napuchnięte kondensatory, urwane kabelki

Wczoraj rozkręciłem pilot jak i silniczki. Na płycie pilota nie widać widocznych uszkodzeń czy defektów.
Wszystkie zębatki silniczków są sprawne.

Łukasz_M napisał(a):Jak się zachowują silniczki poza montażem?

Chodzą, ale bardzo opronie. Dokładnie tak jak zamocowane w montażu. W ramach eksperymentu zamieniłem je miejscami (silniczki są dokładnie takie same). Teraz RA działa tak jak wcześniej deklinacja i vice versa.

Łukasz_M napisał(a):czy da się zauważyć znacznie większą prędkość przy przejściu do 32x.

Znacznie większą nie. Jest bardzo delikatny wzrost prędkości na RA. Deklinacja stoi.

Łukasz_M napisał(a):jeśli tam jest silnik krokowy to on jest raczej sterowany impulsowo i może być tak ze napięcie jest przekazywane takie jak zasilanie. Zmierz jakie napięcie jest podawane na silniczki i czy w ogóle.

Niestety dostęp do voltomierza będę miał dopiero za tydzień.


Dzięki.
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

Postcuker | 17 Wrz 2015, 15:55

Wyciągnij silniczki i sprawdź - jak krokowe to odpowiednim sterownikiem ewentualnie omomierzem czy nie jest padnięte któreś uzwojenie. Generalnie potrzeba interwencji jakiegoś elektronika - może być uszkodzony wbudowany kontroler silniczków krokowych). Zalecane też sprawdzenie mechaniki - w fabryce też różnie to bywa . W moim NEQ6 był problem z osią DEC. Były właściciel nie miał już do niego nerwów (wniosek z przeczytanych postów na innym forum). Sprawę załatwiła odpowiednia podkładka centrująca przekładnię ślimakową ( właśnie godzinę temu skończyłem składać ustrojstwo ) i miesiąc domyślania się o co chodzi ( no cóż po 40 głowa już ie ta :) )do tego nowe łożyska i przeniesienie napędu na paskach i śmiga ok.
Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 26 Lis 2012, 03:22
Miejscowość: okolice Szczytna

PostEl Mecánico | 17 Wrz 2015, 17:39

slwk napisał(a):
Łukasz_M napisał(a):Jak się zachowują silniczki poza montażem?

Chodzą, ale bardzo opronie. Dokładnie tak jak zamocowane w montażu. W ramach eksperymentu zamieniłem je miejscami (silniczki są dokładnie takie same). Teraz RA działa tak jak wcześniej deklinacja i vice versa.


Możliwe, że zatarły się już łożyska w silnikach. Wtedy zostaje wymiana silników.
Soligor MT-800 na HEQ5, Orion SkyGlow 2", vixen LV 18mm, Plossle 4, 10 i 25mm, filtr księżycowy, obecnie w Obserwatorium w Sopotni Wielkiej.
http://www.polaris.org.pl
Awatar użytkownika
 
Posty: 401
Rejestracja: 09 Wrz 2008, 17:25
Miejscowość: Chrzanów

 

PostJanusz_P. | 18 Wrz 2015, 16:57

Te montaże są zasilane z 6V w dodatku z plusem na zewnątrz i często Klienci omyłkowo podłączają zasilacz 12V smażąc w nim scalaki, mam pod ręką elektronika który niedawno taki usmażony naprawiał i rozkminił jego budowę od podstaw, w tym przykładowym wymiana uszkodzonych części i pełna naprawa wyniosła 150 zł :arrow: :idea:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Postslwk | 18 Wrz 2015, 19:11

Janusz_P. napisał(a):Te montaże są zasilane z 6V w dodatku z plusem na zewnątrz i często Klienci omyłkowo podłączają zasilacz 12V smażąc w nim scalaki,


Janusz, jesteś pewien? Mam oryginalną instrukcję tego montażu. Dokładnie taką. Wynika z niej, że zasilanie powinno być od 9V do 12V z polaryzacją taką o jakiej wspominasz. Sam użyłem właśnie takiego zasilania (z plusem na zewnątrz).
Z drugiej strony mogłoby to tłumaczyć defekt pilota, ale dlaczego producent miałby podawać niepoprawne parametry zasilania?
Ostatnio edytowany przez slwk, 18 Wrz 2015, 19:28, edytowano w sumie 1 raz
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

Postslawekw_79 | 18 Wrz 2015, 20:08

slwk napisał(a):Chodzą, ale bardzo opronie. Dokładnie tak jak zamocowane w montażu. W ramach eksperymentu zamieniłem je miejscami (silniczki są dokładnie takie same). Teraz RA działa tak jak wcześniej deklinacja i vice versa.

Jeśli tak się dzieje to definitywnie silniczki są uszkodzone, jeśli możesz wstaw zdjęcie silnika z widocznym modelem, to ci powiem jak je prosto sprawdzić
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 Lut 2013, 00:42

 

PostMateuszW | 18 Wrz 2015, 20:25

slawekw_79 napisał(a):
slwk napisał(a):Chodzą, ale bardzo opronie. Dokładnie tak jak zamocowane w montażu. W ramach eksperymentu zamieniłem je miejscami (silniczki są dokładnie takie same). Teraz RA działa tak jak wcześniej deklinacja i vice versa.

Jeśli tak się dzieje to definitywnie silniczki są uszkodzone, jeśli możesz wstaw zdjęcie silnika z widocznym modelem, to ci powiem jak je prosto sprawdzić

Skoro po zamianie połączenia silników z pilotem zaczął działać drugi silnik, a pierwszy przestał, to właśnie wskazuje na to, że silniki są sprawne, a zepsuty jest sterownik (konkretnie jego cześć odpowiedzialna za deklinację).
Teraz RA działa tak jak wcześniej deklinacja i vice versa.

Chyba pomyliłeś osie, bo wcześniej mówiłeś, że deklinacja nie działa, wiec "działa tak jak wcześniej deklinacja" oznacza, że nie działa :)

Co to znaczy, że silniki chodzą "opornie"? Słychać jakieś dziwne dźwięki, czy może po prostu kręcą się powoli? One właśnie mają się obracać bardzo wolno.
SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6, CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 5x, 2,5x, Nikon D80, Nikon D7500, Samyang 135
DreamFocuser mini
Dostępny w sprzedaży!
Awatar użytkownika
 
Posty: 3138
Rejestracja: 27 Lis 2011, 23:09
Miejscowość: Wieliczka

 

Postslwk | 18 Wrz 2015, 20:53

slawekw_79 napisał(a):Jeśli możesz wstaw zdjęcie silnika z widocznym modelem, to ci powiem jak je prosto sprawdzić

Wstawię w niedzielę. Nie mam teraz dostępu do montażu.


MateuszW napisał(a):Skoro po zamianie połączenia silników z pilotem zaczął działać drugi silnik, a pierwszy przestał, to właśnie wskazuje na to, że silniki są sprawne, a zepsuty jest sterownik (konkretnie jego cześć odpowiedzialna za deklinację).
...
Chyba pomyliłeś osie, bo wcześniej mówiłeś, że deklinacja nie działa, wiec "działa tak jak wcześniej deklinacja" oznacza, że nie działa :)

Sorry za zamieszanie, ale sens wypowiedzi odebrałeś poprawnie ;)
Po podłączeniu przewodów, RA chodzi, deklinacja stoi. Po zamianie przewodów, deklinacja rusza, RA stoi ;)

MateuszW napisał(a):Co to znaczy, że silniki chodzą "opornie"? Słychać jakieś dziwne dźwięki, czy może po prostu kręcą się powoli? One właśnie mają się obracać bardzo wolno.

Dałeś mi teraz do myślenia. RA kręci się powoli (przy 1,5x i 2x baaardzo wolno, dopiero przy 32x widać zdecydowany ruch). Możliwe, że po prostu błędnie oczekiwałem zbyt dużych prędkości. Mea culpa.
Słychać dźwięki, ale jest to odgłos, który spodziewałbym się po silniczku. Natomiast deklinacja kaplica, stoi i 'mruczy' jakby chciał ruszyć, a nie miał mocy. Tak to odbieram.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale jak próbuję zmienić kierunek obrotu RA na pilocie to nie działa. Zachowuje się wtedy jak deklinacja.
Na pilocie jest też opcja zmiany ustawienia półkuli. Po zamianie na południową, RA kręci się w drugą stronę (zmiana kierunku dalej niemożliwa).

Dzięki.
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

PostMateuszW | 18 Wrz 2015, 21:13

slwk napisał(a):Dałeś mi teraz do myślenia. RA kręci się powoli (przy 1,5x i 2x baaardzo wolno, dopiero przy 32x widać zdecydowany ruch). Możliwe, że po prostu błędnie oczekiwałem zbyt dużych prędkości. Mea culpa.
Słychać dźwięki, ale jest to odgłos, który spodziewałbym się po silniczku. Natomiast deklinacja kaplica, stoi i 'mruczy' jakby chciał ruszyć, a nie miał mocy. Tak to odbieram.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale jak próbuję zmienić kierunek obrotu RA na pilocie to nie działa. Zachowuje się wtedy jak deklinacja.
Na pilocie jest też opcja zmiany ustawienia półkuli. Po zamianie na południową, RA kręci się w drugą stronę (zmiana kierunku dalej niemożliwa).

Jeśli dobrze liczę, to przy prędkości gwiazdowej (1x, jak niczego nie naciskasz) oś silnika powinna wykonywać jeden obrót na ok 10 min. Czyli bardzo wolno. Myślę, że z prędkościami jest wszystko ok.

Co to znaczy "zmienić kierunek obrotu RA"? Chodzi Ci o naciśniecie przycisku "w lewo" na pilocie? Nawet na 32x silnik wtedy stoi w miejscu?

Myślę, że zapewne uległ uszkodzeniu układ sterujący silnikiem Dec, oraz być może coś jeszcze. Zapewne trzeba będzie go wymienić. Myślę, ze oddanie do astrokraka to może być najprostsze wyjście, ewentualnie jak znasz kogoś, kto zna się na elektronice, to też pewnie uda mu się to naprawić.
SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6, CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 5x, 2,5x, Nikon D80, Nikon D7500, Samyang 135
DreamFocuser mini
Dostępny w sprzedaży!
Awatar użytkownika
 
Posty: 3138
Rejestracja: 27 Lis 2011, 23:09
Miejscowość: Wieliczka

 

Postslwk | 18 Wrz 2015, 21:33

MateuszW napisał(a):Co to znaczy "zmienić kierunek obrotu RA"? Chodzi Ci o naciśniecie przycisku "w lewo" na pilocie? Nawet na 32x silnik wtedy stoi w miejscu?

Myślę, że zapewne uległ uszkodzeniu układ sterujący silnikiem Dec, oraz być może coś jeszcze. Zapewne trzeba będzie go wymienić. Myślę, ze oddanie do astrokraka to może być najprostsze wyjście, ewentualnie jak znasz kogoś, kto zna się na elektronice, to też pewnie uda mu się to naprawić.


Dokładnie - chodzi o przycisk w lewo. Przy 32x próbuje się obracać, ale ledwo drgnie.
Mam zaprzyjaźnionego elektronika, ale niestety wyjechał na jakiś czas. :roll:
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

PostJanusz_P. | 19 Wrz 2015, 11:11

slawekw_79 napisał(a):
slwk napisał(a):Chodzą, ale bardzo opronie. Dokładnie tak jak zamocowane w montażu. W ramach eksperymentu zamieniłem je miejscami (silniczki są dokładnie takie same). Teraz RA działa tak jak wcześniej deklinacja i vice versa.

Jeśli tak się dzieje to definitywnie silniczki są uszkodzone, jeśli możesz wstaw zdjęcie silnika z widocznym modelem, to ci powiem jak je prosto sprawdzić

Silniczki na 99% są dobre a pada wzmacniacz sygnałów do silnika, daje impuls napięcie ale nie daje odpowiedniego prądu dlatego silnik zamiast się kręcić się tylko telepie nawet bez obciążenia i te układy są na bank do wymiany.
Elektronik też twierdzi że układy wykonawcze w tym pilocie powinny być zasilane napięciem znamionowym 7,2V ale na 6V też dobrze chodzą i nie grzeją się nadmiernie czego nie można powiedzieć przy zasilaniu ich z 12V które dosłownie smaży procesor, układy logiczne i wzmacniacze sygnału podające za duży prąd na uzwojenia silników :arrow: :roll: :oops:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Postslwk | 19 Wrz 2015, 11:24

Janusz_P. napisał(a):Elektronik też twierdzi że układy wykonawcze w tym pilocie powinny być zasilane napięciem znamionowym 7,2V ale na 6V też dobrze chodzą i nie grzeją się nadmiernie czego nie można powiedzieć przy zasilaniu ich z 12V które dosłownie smaży procesor, układy logiczne i wzmacniacze sygnału podające za duży prąd na uzwojenia silników :arrow: :roll: :oops:

Ma to sens. Testowałem na 12V, pilot i silniczki były zasilane przez kilkanaście minut i przez ten czas mocno się nagrzały.
Z tego można by wywnioskować, że poprzedni właściciel zasilał montaż 12V. Po dłuższym użytkowaniu elektronika nie wytrzymała temperatury i układ sterowania został uszkodzony.
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

PostJanusz_P. | 19 Wrz 2015, 11:42

Myślę że po naprawie warto przywrócić na gniazdku zasilającym plus na środku i zakupić standardowy zasilacz 7,5V do 2A z plusem na środku który będzie odpowiednim źródłem do ciągłego zasilania do tej nietypowej elektroniki :arrow: 8)
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

PostRudas19 | 24 Wrz 2015, 02:05

Tak zgadzam się z Panem Januszem bo mam ten naped jak chcesz to postaram sie przeslac ci zdjecie jakiego zasilacza do niego używam
Awatar użytkownika
 
Posty: 82
Rejestracja: 13 Lis 2012, 22:39
Miejscowość: Kraków

 

PostJanusz_P. | 24 Wrz 2015, 12:07

Mnie zdjęcie nie potrzebne, tylko kup sobie po naprawie pilota odpowiedni zasilacz z odpowiednim napięciem i odpowiednim podłączeniem plusa :arrow: :idea:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Postslwk | 24 Wrz 2015, 12:18

A mi tam się zdjęcie przyda ;) - poproszę.
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

Postleszekjed | 29 Wrz 2015, 23:39

Czytając ten wątek nasunęły mi się dwie uwagi. Pierwsza to taka, że mam chyba pasujący do tego montażu pilot i za niewielka kwotę (50PLN + przesyłka) chętnie go odstąpię jeśli nie uda się naprawić obecnego pilota. Potrzebna mi informacja o przekładni głównej Twojego montażu (ilość zębów na ślimacznicy) oraz zdjęcie silnika napędu (prawdopodobnie silnik o kroku 15 stopni z przekładnią 1:120).
A druga uwaga związana jest z opisywanym w wątku:
https://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?f=5&t=37156&p=355620#p355620
AstroPilotem, który z powodzeniem zastąpi urządzenie oryginalne a dodatkowo pozwoli na rozpoczęcie działalności w astrofotografii bo ma wbudowaną sygnalizację guide.
Jeśli uszkodzeniu uległ procesor tego sterownika (a na to wygląda) to niestety, nie da się go tanio wymienić na nowy działający bo sam układ scalony procesora bez oprogramowania nie zadziała. W praktyce oznacza to ryzykowne wyjęcie mikroprocesora z działającego pilota i przełożenie do uszkodzonego więc raczej należałoby wymienić cały pilot na działający.

L.J.
 
Posty: 369
Rejestracja: 28 Lip 2005, 12:01

Postslwk | 30 Wrz 2015, 14:39

leszekjed napisał(a):... mam chyba pasujący do tego montażu pilot i za niewielka kwotę (50PLN + przesyłka) chętnie go odstąpię jeśli nie uda się naprawić obecnego pilota. Potrzebna mi informacja o przekładni głównej Twojego montażu (ilość zębów na ślimacznicy) oraz zdjęcie silnika napędu (prawdopodobnie silnik o kroku 15 stopni z przekładnią 1:120).

Nigdy nie rozkręcałem montażu. Spróbuję wieczorem. Z silnikiem napędu nie powinno być problemów.

leszekjed napisał(a):...AstroPilotem, który z powodzeniem zastąpi urządzenie oryginalne a dodatkowo pozwoli na rozpoczęcie działalności w astrofotografii bo ma wbudowaną sygnalizację guide.

Interesująca propozycja. Na pewnym etapie mojej przygody z astronomią na pewno będę chciał spróbować focenia. Jednakże jest jeszcze za wcześnie. Dodatkowo obecny montaż jest raczej za słaby na astrofoto z moją tubą - 200/800.

PS. sorry za pytanie, ale nie ogarniam jeszcze wszystkich terminów - czym jest sygnalizacja guide?
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

Postelpython | 30 Wrz 2015, 21:20

Ja jeszcze swoje grosze wcisnę. Jak będziesz kiedyś miał zamiar przejeżdżać koło Częstochowy to zabierz ze sobą ten pilocik i silniki albo montaż jak nie chce Ci się rozbierać to zajrzę Ci do tego w ramach pomocy węwnątrz-forumowej.
--------------------------------------------
SW 150/750 GOTO + USG MINI / Nikon 10x50EX
--------------------------------------------
 
Posty: 34
Rejestracja: 03 Maj 2015, 19:46
Miejscowość: Koziegłowy

 

Postleszekjed | 01 Paź 2015, 10:35

Jeśli masz ten sterownik to mogę do niego zajrzeć w przyszłym tygodniu. Mieszkam we Wrocławiu na Sępolnie więc spróbuj się umówić ze mną poprzez adres leszekjed@wp.pl
Znalazłem w szpargałach inny fabryczny sterownik i sądzę, że któryś z nich na pewno zadziała w Twoim montazu.
Sygnalizacja guide to ogólnie mówiąc zdolność sterownika do reagowania na sygnały korekty ruchu w obu osiach. W praktyce są to zwykle cztery przewody odpowiednio do korekty prędkości Ra+, Ra-, De+ i DE-. Sygnalizacja ST4 jest najprostszą z możliwych bo do zadziałania wymaga jedynie kabla połączeniowego bez dodatkowej elektroniki. Niektóre z kamer do astrofotografii mają wbudowany wprost port sterowania guide w wersji ST4 (np. kamery firmy SBIG ale również np. ta: http://www.astrokrak.pl/476-kamera-starshoot-autoguider-.html )
L.J.
 
Posty: 369
Rejestracja: 28 Lip 2005, 12:01

Postslwk | 02 Paź 2015, 10:15

elpython napisał(a):Jak będziesz kiedyś miał zamiar przejeżdżać koło Częstochowy to zabierz ze sobą ten pilocik i silniki albo montaż jak nie chce Ci się rozbierać to zajrzę Ci do tego w ramach pomocy węwnątrz-forumowej.

Dzięki za propozycję :wink: Niestety na razie nie planuję podróży w Twoje rejony.


leszekjed napisał(a):Jeśli masz ten sterownik to mogę do niego zajrzeć w przyszłym tygodniu. Mieszkam we Wrocławiu na Sępolnie więc spróbuj się umówić ze mną poprzez adres leszekjed@wp.pl.

Świetnie, odezwę się w przyszłym tygodniu.


leszekjed napisał(a):Sygnalizacja guide to ogólnie mówiąc zdolność sterownika do reagowania na sygnały korekty ruchu w obu osiach. W praktyce są to zwykle cztery przewody odpowiednio do korekty prędkości Ra+, Ra-, De+ i DE-. Sygnalizacja ST4 jest najprostszą z możliwych bo do zadziałania wymaga jedynie kabla połączeniowego bez dodatkowej elektroniki. Niektóre z kamer do astrofotografii mają wbudowany wprost port sterowania guide w wersji ST4 (np. kamery firmy SBIG ale również np. ta: http://www.astrokrak.pl/476-kamera-starshoot-autoguider-.html )
L.J.

Chyba rozumiem ;) Dzięki za wyjaśnienie.

Istnieje jeszcze możliwość modyfikacji pilota DD-1, aby umożliwiał autoguide w wersji ST-4 (podesłane przez kolegę Rudas19) - http://miltonhill.us/agrc/index.html
Może się komuś przyda.


Dzięki
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

Postslwk | 06 Paź 2015, 19:13

leszekjed napisał(a):Potrzebna mi informacja o przekładni głównej Twojego montażu (ilość zębów na ślimacznicy) oraz zdjęcie silnika napędu (prawdopodobnie silnik o kroku 15 stopni z przekładnią 1:120).


Proszę bardzo, poniżej zdjęcia

Image

Image

Image

Image
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

Postslwk | 22 Paź 2015, 20:16

Udało się naprawić pilot. Fachowej i wnikliwej diagnozy jak i samej naprawy dokonał Leszek. Uszkodzone były dwa układy scalone sterujące silnikami. Oby dwa zostały wymienione.
O ile układ do sterowania silnikiem De jest powszechnie dostępny o tyle układ do RA jest rzadki. Udało mi się go sprowadzić stąd.
Wszystko teraz działa sprawnie.

Leszku, jeszcze raz dziękuję.
 
Posty: 25
Rejestracja: 17 Sie 2015, 20:51
Miejscowość: Wrocław/Świdnica

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

AstroChat

Wejdź na chat