slawekw_79 napisał(a):Jeśli możesz wstaw zdjęcie silnika z widocznym modelem, to ci powiem jak je prosto sprawdzić
Wstawię w niedzielę. Nie mam teraz dostępu do montażu.
MateuszW napisał(a):Skoro po zamianie połączenia silników z pilotem zaczął działać drugi silnik, a pierwszy przestał, to właśnie wskazuje na to, że silniki są sprawne, a zepsuty jest sterownik (konkretnie jego cześć odpowiedzialna za deklinację).
...
Chyba pomyliłeś osie, bo wcześniej mówiłeś, że deklinacja nie działa, wiec "działa tak jak wcześniej deklinacja" oznacza, że nie działa
Sorry za zamieszanie, ale sens wypowiedzi odebrałeś poprawnie
Po podłączeniu przewodów, RA chodzi, deklinacja stoi. Po zamianie przewodów, deklinacja rusza, RA stoi
MateuszW napisał(a):Co to znaczy, że silniki chodzą "opornie"? Słychać jakieś dziwne dźwięki, czy może po prostu kręcą się powoli? One właśnie mają się obracać bardzo wolno.
Dałeś mi teraz do myślenia. RA kręci się powoli (przy 1,5x i 2x baaardzo wolno, dopiero przy 32x widać zdecydowany ruch). Możliwe, że po prostu błędnie oczekiwałem zbyt dużych prędkości. Mea culpa.
Słychać dźwięki, ale jest to odgłos, który spodziewałbym się po silniczku. Natomiast deklinacja kaplica, stoi i 'mruczy' jakby chciał ruszyć, a nie miał mocy. Tak to odbieram.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale jak próbuję zmienić kierunek obrotu RA na pilocie to nie działa. Zachowuje się wtedy jak deklinacja.
Na pilocie jest też opcja zmiany ustawienia półkuli. Po zamianie na południową, RA kręci się w drugą stronę (zmiana kierunku dalej niemożliwa).
Dzięki.