Moje plany...

Amatorskie modyfikacje sprzętu i budowa teleskopów

Postsppp | 14 Sty 2008, 16:09

Witam jako nowy na tym forum.
Nazywam się Sebastian Piasecki, mieszkam w Legionowie pod Warszawą, lat 28, żonaty (Iza), córeczka 2 latka (Weronika).
Interesuję się oastronomią od kilku lat. Jednak wcześniej własny teleskop leżał poza zakresem moich potrzeb oraz, przede wszystkim, możliwości. Jednak człowiek, jak wino, dojżewa przez całe życie (na starość kwaśnieje :lol: ). I stąd od kilku miesięcy studiuję w wolnych chwilach różne informacje związane z ATM, również forum astromaniak. Mam sporą żyłkę do majsterkowania, dużo cierpliwości i precyzji. Poza tym dostałem właśnie dobrą pracę za rozsądne pieniądze i w normalnych godzinach więc będę mógł (być może) na poważnie zająć się ATM. Póki co mam słabą kondycję finansową i dużo dobrych chęci. A ze sprzętu to niestety tylko Fuji S9600 (zaawansowany kompakt).
Jako, że od dość dawna wertuję informacje związane z amatorskimi obserwacjami to wyłonił mi się zarys tego co chciałbym robić - czyli do czego sprzętu użyć:
1. Przede wszystkim (a być może wyłącznie) astrofotografia.
2. W dalszej perspektywie spektrografia i fotometria.
3. Obiekty które zamierzam wziąć na celownik to przede wszystkim DSy
4. Również korci mnie badanie Słońca
Obserwacje wizualne stanowią dla mnie zupełnie drugorządną rolę - przede wszystkim rejestracja.
Warunki do obserwacji mam raczej średnie. Ze względu na położenie Legionowa na południu mam ładą łunę od Warszawy (odległość ok 20km). Samo Legionowo (ok 50k mieszkańców) również sporo zanieczyszcza światłem. Poza tym po na działce w Legionowie mam drzewa, które mogą dość sporo przeszkadzać. Mam jeszcze do dyspozycji działkę na wsi około 35km od Warszawy ale nie mam tam żadnej infrastruktury - łyse pole i prąd od sąsiada. Tam warunki są dość dobre - przynajmniej nic nie zasłania i niebo jest dość ciemne.