Pytanie laika

Posttiger | 12 Lis 2017, 22:38

Moje zapytanie tyczy fotografii DSO. Czy zastosowanie detektora (w tym przypadku aparatu) ze stabilizacją obrazu (matrycy) w ,,body", mogłoby wpłynąć na jakość fotek. Tzn. poprawić na przykład ,,niedociągnięcia" montażu? Chodzi mi o to, czy pomogło by to w jakości fotek, gdyby np; wykres w PHD był mniej ,,stabilny"? I zamiast go ,,wygładzać", zastąpić główny detektor (nie guider), takim właśnie urządzeniem. Wiem, że w tym temacie najczęściej są wykorzystywane kamery, ale ja pytam z czystej ciekawości.
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postendriu624 | 12 Lis 2017, 22:48

Z tego co pamiętam aby stabilizacja obrazu dobrze działa to potrzeba dużo światła, może na Księżycu tak , ale na słabych obiektach już może być problem.
SKYMAX 150 SW ; SKYMAX 127 SW ; Celestron 25x100 ; SkyGiude 15x70 ; OLIMPUS 8x40 DPS I
Nasadka bino lacerta
Awatar użytkownika
 
Posty: 4986
Rejestracja: 21 Sty 2009, 21:57
Miejscowość: Oświęcim

 

Postdark | 13 Lis 2017, 07:12

Stabilizacja jest dobrym rozwiązaniem podczas wykonywania zdjęć z ręki i tylko w pewnym zakresie czasu. Kiedy aparat znajdzie się na statywie to stabilizację należy wyłączyć. Inaczej efekt może być odwrotny bowiem żyroskopy mogą poprawiać ruch jaki wykonuje montaż. I co ważne stabilizacja nie ma nic wspólnego z ilością światła.
SW Flex 14"
Okulary:
Pentax XW30, XW20, XW10, XW5
Lumikony OIII/2" i UHC/2"
Astronomik H-Beta/2"
Orion H-Beta/2"
C6D, C7D Sigma 150-600/4.5-6.3, Canon 24-105/4L, Canon 24-70/2.8L
Canon 28-135/3,5-5.6
Tamron 70-300/4-6,3
Awatar użytkownika
 
Posty: 1744
Rejestracja: 19 Paź 2008, 19:46
Miejscowość: Sieradz (Rossoszyca)

PostJanusz_P. | 13 Lis 2017, 09:06

No to jest kolejny ciekawy temat dla twórców softu do astronomicznych aparatów, funkcja guidowania na matrycy lewo prawo oraz rotacja i autofokusa na zasadzie przód tył matrycą wiem, to mało realne ale pomarzyć fajna sprawa :arrow: :wink: :roll:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Postzloty_2000 | 13 Lis 2017, 09:21

tiger napisał(a):Moje zapytanie tyczy fotografii DSO. Czy zastosowanie detektora (w tym przypadku aparatu) ze stabilizacją obrazu (matrycy) w ,,body", mogłoby wpłynąć na jakość fotek. Tzn. poprawić na przykład ,,niedociągnięcia" montażu? Chodzi mi o to, czy pomogło by to w jakości fotek, gdyby np; wykres w PHD był mniej ,,stabilny"? I zamiast go ,,wygładzać", zastąpić główny detektor (nie guider), takim właśnie urządzeniem. Wiem, że w tym temacie najczęściej są wykorzystywane kamery, ale ja pytam z czystej ciekawości.


Pentax wymyślił coś takiego: PENTAX O-GPS1. Ustrojstwo dzięki GPS w odpowiednich modelach Pentaxa porusza matrycą w możliwym zakresie jej ruchu kompensując właśnie ruch obrotowy ziemi. To rozwiązanie z chyba lat 2010/2011 ale jak pamiętam część osób chwaliło moduł jako dość efektywny. Jak pamiętam było tam ograniczenie, że matryca musiała być stabilizowana elektromagnetycznie (a to miało K5 i chyba tzw kredka K-r)

W linku poniżej test usera z załączonymi samplami oraz danymi każdego zdjęcia łącznie z ogniskową obiektywu.

https://www.pentaxforums.com/forums/115-pentax-k-5/167500-k5-o-gps1-astrophotography-pix-experiences-namibia.html
Pozdrawiam,
Andrzej

SW150/750 EQ3-2, Tasco 9VR by Vixen, SWA 3.5mm 70°, SW UW 11mm 80°, TS HR 5mm, Vixen NPL 25 mm, SW LE20,SW 9mm UWA, BCO 6mm, GSO 15mm SV, Barlow 2x, PG FireFly mono 0.3MP, NexImage 5
Ofna Pirate 3.5ccm
Traxxas Ford Raptor
T-Rex 100
Awatar użytkownika
 
Posty: 934
Rejestracja: 17 Paź 2014, 13:37

 

PostJanusz_P. | 13 Lis 2017, 12:29

Jak widać po zdjęciach z recenzji ten patent przyzwoicie działa przy zdjęciach z ogniskową od 10 do 50 mm bo te z 300 mm już do nieporuszonych nie należą ;-)
Brakuje tam też poruszania matrycą przód tył do autofokusowania gwiazd ale tym rozwiązaniem strzelili by sobie w kolano a nawet w oba z dwururki bo kto wtedy kupowałby drogie obiektywy z autofocusem jakby dobry autofocus ruchomą matrycą był w aparacie :arrow: :roll: :mrgreen:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Postzloty_2000 | 13 Lis 2017, 15:29

Januszu, co do poruszenia zdjęć przy 300mm to w linku jaki podrzuciłem pewnie problemem był ten mikro statyw na jakim stała ta K5 (nie wiem czy zwróciłeś uwagę na zdjęcie "setupu") i sam zastanawiam się, jak wyglądałoby pojedyncze zdjęcie z 300mm (znalazłem parę ale już stacki i tam gwiazdki wyglądają nawet w miarę).
Pozdrawiam,
Andrzej

SW150/750 EQ3-2, Tasco 9VR by Vixen, SWA 3.5mm 70°, SW UW 11mm 80°, TS HR 5mm, Vixen NPL 25 mm, SW LE20,SW 9mm UWA, BCO 6mm, GSO 15mm SV, Barlow 2x, PG FireFly mono 0.3MP, NexImage 5
Ofna Pirate 3.5ccm
Traxxas Ford Raptor
T-Rex 100
Awatar użytkownika
 
Posty: 934
Rejestracja: 17 Paź 2014, 13:37

 

Posttiger | 14 Lis 2017, 21:31

Mnie nie chodziło o ,,zastąpienie" guidingu tylko o ,,wspomaganie" montażu EQ, w ogniskowych 500-1000mm. Przy np. niezbyt dokładnym ustawieniu montażu.
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postzloty_2000 | 14 Lis 2017, 21:44

tiger napisał(a):Mnie nie chodziło o ,,zastąpienie" guidingu tylko o ,,wspomaganie" montażu EQ, w ogniskowych 500-1000mm. Przy np. niezbyt dokładnym ustawieniu montażu.


To może tak :) . Z zasady posadawiając aparat na statywie powinno się wyłączyć stabilizację obrazu (czy to realizowane przez matrycę czy też przez aparat) gdyż często w takim przypadku stabilizacja nie pomaga a szkodzi.

A czy aparat ze stabilizowaną matrycą mógłby niwelować niedokładności montażu (jak pisałeś)?
tiger napisał(a): zastąpić główny detektor (nie guider), takim właśnie urządzeniem
Może i tak, tylko na jakiej zasadzie miałaby odbywać się komunikacja pomiędzy aparatem a montażem?
Pozdrawiam,
Andrzej

SW150/750 EQ3-2, Tasco 9VR by Vixen, SWA 3.5mm 70°, SW UW 11mm 80°, TS HR 5mm, Vixen NPL 25 mm, SW LE20,SW 9mm UWA, BCO 6mm, GSO 15mm SV, Barlow 2x, PG FireFly mono 0.3MP, NexImage 5
Ofna Pirate 3.5ccm
Traxxas Ford Raptor
T-Rex 100
Awatar użytkownika
 
Posty: 934
Rejestracja: 17 Paź 2014, 13:37

 

Posttiger | 14 Lis 2017, 22:18

Aparat byłby detektorem. A montaż byłby połączony tylko z guiderem, lub nie, jeśli stabilizacja obrazu w aparacie była by na tyle wydajna.
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postzloty_2000 | 15 Lis 2017, 12:59

tiger napisał(a):Aparat byłby detektorem. A montaż byłby połączony tylko z guiderem, lub nie, jeśli stabilizacja obrazu w aparacie była by na tyle wydajna.


To nadal problemem, wg mnie, jest sposób przesyłu danych, tak aby to wszystko się dogadało. Jeśli dobrze rozumuję, to jeśli byłby guider to kontrolowałby montaż a aparat jako detektor dodatkowo "machałby" matrycą by kompensować dodatkowe błędy? Pytanie skąd aparat miałby wziąć dane o ewentualnym błędzie. A wyrzucając guider i zostawiając tylko aparat zmniejszamy łańcuszek przekazu danych więc teoretycznie powinno być łatwiej, tylko znów wg mnie pozostaje problem jak aparat ma wiedzieć co i o ile korygować, czyli znów rozbijamy się o soft.

Programowanie to dla mnie czarna magia, ale na chłopski rozum - i montaż i aparat to elektronika na pewno jakoś da się je skłonić do przesyłu danych między sobą. Pytanie tylko w jaki sposób i czy nie okaże się to zbyt zawodne?
Pozdrawiam,
Andrzej

SW150/750 EQ3-2, Tasco 9VR by Vixen, SWA 3.5mm 70°, SW UW 11mm 80°, TS HR 5mm, Vixen NPL 25 mm, SW LE20,SW 9mm UWA, BCO 6mm, GSO 15mm SV, Barlow 2x, PG FireFly mono 0.3MP, NexImage 5
Ofna Pirate 3.5ccm
Traxxas Ford Raptor
T-Rex 100
Awatar użytkownika
 
Posty: 934
Rejestracja: 17 Paź 2014, 13:37

 

Posttiger | 15 Lis 2017, 20:58

Aparat ze stabilizacją matrycy (w pięciu osiach), byłby tylko ,,zajęty" robieniem fotek, i korygowaniem błędów wynikłych z ,,nieidealnej" pracy montażu. W prowadzeniu montażu z, lub bez guide, w zależności od ,,dokładności" monta, oraz guide, bez żadnego wpływu na prowadzenie montażu. Natomiast wszystko ,,pozostałe",pozostaje ,,po staremu", czyli montaż EQ i ewentualny guiding. Miało by to np; pomóc w ,,zastąpieniu" hi-endowych montaży (drogich), tańszymi konstrukcjami o mniejszej dokładności prowadzenia. Stabilizacja matrycy miała by poprawiać np; punktowość gwiazd na fotkach, przy np; niezbyt ,,doskonałym" wykresie w PHD.
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postzloty_2000 | 15 Lis 2017, 22:12

Tiger - tylko skąd aparat miałby wiedzieć o niedokładnościach montażu?

Sama stabilizacja matrycy się przydaje jak masz delirium tremens :lol: i niweluje drgania całego aparatu.

Aparat jak i matryca nie będą wiedziały jak ma korygować niedoskonałości montażu ich nie znając, bo aparat siedzi na montażu sztywno i nie ma drgań które kompensuje stabilizacja elektromagnetyczna matrycy.

Choć teraz zacząłem się zastanawiać, czy tandem O-GPS i aparat Pentax'a nie wprowadziłby jakiejś korekty, choć tu wiele zależy od dokładności odbiornika w tym O-GPS.
Pozdrawiam,
Andrzej

SW150/750 EQ3-2, Tasco 9VR by Vixen, SWA 3.5mm 70°, SW UW 11mm 80°, TS HR 5mm, Vixen NPL 25 mm, SW LE20,SW 9mm UWA, BCO 6mm, GSO 15mm SV, Barlow 2x, PG FireFly mono 0.3MP, NexImage 5
Ofna Pirate 3.5ccm
Traxxas Ford Raptor
T-Rex 100
Awatar użytkownika
 
Posty: 934
Rejestracja: 17 Paź 2014, 13:37

 

PostJanusz_P. | 16 Lis 2017, 17:12

To w żaden sposób nie będzie dziać bez silnego oświetlenia matrycy jak w jasny dzień które nie występuje w nocnych zdjęciach i bez szybkiego sprzężenia zwrotnego elektroniki aparatu z montażem :arrow: :roll: :oops:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Postzloty_2000 | 16 Lis 2017, 17:29

Janusz_P. napisał(a):To w żaden sposób nie będzie dziać bez silnego oświetlenia matrycy jak w jasny dzień które nie występuje w nocnych zdjęciach i bez szybkiego sprzężenia zwrotnego elektroniki aparatu z montażem :arrow: :roll: :oops:


Januszu a możesz mi napisać o co chodzi z tym oświetleniem matrycy, bo jakoś nie mogę tego przyłożyć w żadnym punkcie?
Pozdrawiam,
Andrzej

SW150/750 EQ3-2, Tasco 9VR by Vixen, SWA 3.5mm 70°, SW UW 11mm 80°, TS HR 5mm, Vixen NPL 25 mm, SW LE20,SW 9mm UWA, BCO 6mm, GSO 15mm SV, Barlow 2x, PG FireFly mono 0.3MP, NexImage 5
Ofna Pirate 3.5ccm
Traxxas Ford Raptor
T-Rex 100
Awatar użytkownika
 
Posty: 934
Rejestracja: 17 Paź 2014, 13:37

 

PostJanusz_P. | 16 Lis 2017, 17:34

Jeśli stabilizacja matrycy działa na zasadzie żyroskopowego wyrównywania jej położenia przy szkodliwych ruchach aparatu to jej oświetlenie nie ma znaczenia ale jeśli chcemy mieć sygnał zwrotny z matrycy do sterowania montażem to musimy mieć dużo światła, po zmierzchu przestaje nawet działać autofocus aparatu który jest jego podstawową funkcją właśnie z powodu braku odpowiedniej ilości światła do analizy obrazu przez komputer aparatu :arrow: :roll:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Postzloty_2000 | 16 Lis 2017, 17:40

Dzięki Ci Januszu.
Szczerze powiedziawszy myślałem, że jeśli żyroskopowo stabilizowana jest matryca, to da ona sobie radę a nie wziąłem właśnie ilości światła wpadającego światła które podpowiadałoby o ewentualnych odchyleniach.
Pozdrawiam,
Andrzej

SW150/750 EQ3-2, Tasco 9VR by Vixen, SWA 3.5mm 70°, SW UW 11mm 80°, TS HR 5mm, Vixen NPL 25 mm, SW LE20,SW 9mm UWA, BCO 6mm, GSO 15mm SV, Barlow 2x, PG FireFly mono 0.3MP, NexImage 5
Ofna Pirate 3.5ccm
Traxxas Ford Raptor
T-Rex 100
Awatar użytkownika
 
Posty: 934
Rejestracja: 17 Paź 2014, 13:37

 

Posttiger | 18 Lis 2017, 20:54

Aparat ,o którym się tu ,,rozpytuję" to Panasonic-Lumix DMC-GX80. Jest to bezlusterkowiec z wymienną optyką. Posiada stabilizację obrazu ,,,w body" w 5-ciu osiach, sterowaną żyroskopowo, jasność fotografowanych obiektów, nie ma żadnego wpływu na tę funkcję, przynajmniej tak to wynika z informacji jakie zdołałem zasięgnąć w temacie. Rozmawiałem ze sprzedawcą, który konsultował się w mojej obecności z przedstawicielem firmy (PANASONIC), specjalnie w tym temacie. Aparat posiada podgląd na żywo LIVE-VIEW (chyba max. 4x, szkoda bo mój SONYnex 5N- 8,4X),robi foty w rawach i itp;. Sterowanie jego może odbywać się z pozycji smartfona (po wgraniu ,,apki" do telefonu), aparat ma funkcję jakby rutera (wytwarza swoją ,,małą" sieć wi-fi). Po za tym, ale to już do zastosowań ,,cywilnych", kręci filmy 4k, i ma funkcję ,,post" umożliwiającą wybrania jednej (najostrzejszej fotki) z trzydziestu klatek przed naciśnięciem migawki. Nie wiem tylko, jak wypada ,,zaszumienie" jego matrycy względem mojego SONYnex5n, ale mój ,,Soniak" jest już trochę ,,leciwy", to myślę, że i tak ten Lumix wypadnie sporo lepiej. Acha jego matryca (ok.16mpx) posiada jakiś nietypowy format, na dzień dzisiejszy , 4:3 ? Jeśli coś ,,przekręciłem" to proszę poprawić. Pozostaje jeszcze pytanie, czy format jego plików będzie ,,kompatybilny" z większością programów używanych do astrofoto? Bo co do kręcenia avików planet, to znowu ,lipa", tak jak SONYnex5n avi nie kręci, czyli kamery ,,górą". Nie wiem jeszcze co ,,bulbem", gdzieś tam ,,przemknęło mi " max czas 2min? To byłaby już ,,lipa".
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postzloty_2000 | 19 Lis 2017, 18:07

Tiger - matrycę masz jak piszesz 4/3.

Co do ilości światła o którym pisał Janusz. Powiedz, jak aparat ma wiedzieć, że jest jakiś błąd w ruchu montażu? Normalnie stabilizacja działa na zasadzie detekcji drgań i ich niwelowania. Jak przypniesz aparat do teleskopu, to drgań nie ma a może być tylko jakiś błąd w ruchu montażu, którego aparat nie wyłapie na żyroskopach bo się nie trzęsie.

Przynajmniej ja to tak pojmuję :-).
Pozdrawiam,
Andrzej

SW150/750 EQ3-2, Tasco 9VR by Vixen, SWA 3.5mm 70°, SW UW 11mm 80°, TS HR 5mm, Vixen NPL 25 mm, SW LE20,SW 9mm UWA, BCO 6mm, GSO 15mm SV, Barlow 2x, PG FireFly mono 0.3MP, NexImage 5
Ofna Pirate 3.5ccm
Traxxas Ford Raptor
T-Rex 100
Awatar użytkownika
 
Posty: 934
Rejestracja: 17 Paź 2014, 13:37

 

Postkurp | 19 Lis 2017, 18:47

Nie ma się zmiłuj. W fotografii obojętnie jakiej to stabilność obrazu który rejestrujemy decyduje o jakości wykonanego zdjęcia. Aparat fotograficzny musi podążać stabilnie, dokładnie i bezwtrząsowo za rejestrowanym obiektem. Sama praca układu stabilizacji matrycy podczas długich czasów naświetlania może wprowadzać zakłócenia bo nie została stworzona do takich celów. Służy ona raczej do niwelowania krótkotrwałych wstrząsów o dużej częstotliwości generowanej przez nasze ręce.
Ja lubię patrzeć w Kosmos.
Krzysiek " kurp "

ED 100 SW Stigma 20x80 DO Silver 10x50 Carl Zeiss 10x50 Vixen 7x50 Olympus DPSi 8x40
Małe wiaderko orciaków i lantanów LV Vixena Maxvision 28 Nagler 9
Awatar użytkownika
 
Posty: 1573
Rejestracja: 13 Sty 2013, 23:23
Miejscowość: Ławy

 

Postr.ziomber | 29 Lis 2017, 20:33

tiger napisał(a):Sterowanie jego może odbywać się z pozycji smartfona (po wgraniu ,,apki" do telefonu), aparat ma funkcję jakby rutera (wytwarza swoją ,,małą" sieć wi-fi).,
Robie takie przystawki do zwyklych lustrzanek. Udaja wezyk spustowy.
https://sourceforge.net/projects/arduin ... ontroller/
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info
Awatar użytkownika
 
Posty: 97
Rejestracja: 05 Sie 2012, 22:13

 

Posttiger | 03 Gru 2017, 00:09

Po przeanalizowaniu informacji z kilku niezależnych żródeł. I wpisów na tutejszym forum, muszę przyznać, że moje zapytanie było dość naiwne. Myślałem, że ,,postęp elektroniki" idzie na tyle szybko aby 3-4-letnie konstrukcje zostały ,,zepchnięte" poprzez ,,nowości" do ,,kosza". Jedyną rzeczą, która mnie powstrzymuje przed zamianą mojego ,,bezlusterkowca" SONY nex5n na PANASONIC LUMIX DMC-GX-80, jest wielkość matrycy w tych aparatach i ta sama ilość pixeli przy różnych jej rozmiarach (na korzyść SONY nex5n). Ten PANASONIC ma mniejszą matrycę o podobnej ilości pixeli, czyli co? SZUM powinien być większy od APS-C? (a pisza w specyfikacjach, że Panasonic dobrze sobie radzi przy ISO 6400?) Jeśli tak, to dobrze, a jeśli nie to wszystkie inne ,,wodotryski" tracą całkowicie na znaczeniu. A pięcioosiowa stabilizacja obrazu w body, może rzeczywiście ,,nie uwzględnić drgań montażu". Te inne ,,walory" np; tworzenie sieci wi-fi, schodzą jednak na dalszy plan, w kontekście ,,szumu" matrycy, a nie mam porównania z innym urządzeniamii. Bo akurat SZUM mi akurat najbardziej przeszkadza w wykonywaniu fotek ,,długoczasowych" SONY nex5n (np;3200ISO). Wiadomo, że są odpowiednie programy stackujące, niwelujace szum z odpowiedniej ilości klatek, ale chciałlbym mieć ,,detektor", który na wstępie , nie wprowadza go jakby ,,z marszu".
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

PostJanusz_P. | 03 Gru 2017, 00:24

Każdy detektor wprowadza szum do obrazu tylko w rożnej ilości w stosunku do rejestrowanego sygnału i należy z tym szumem walczyć albo poprzez schładzanie detektora co wymaga szczelnych kamer CCD, wtedy maleją znacznie szumy termiczne u źródła i przez stackowanie dużej ilości losowo za-szumionych klatek wtedy usuwamy szum poprzez jego uśrednianie.
Tak samo jako zwolennik prostych jedno-klatkowców walczyłem z szumem przez lata z kolejnymi modelami Canona aż trafiłem na model 6D który ma naprawdę niski szum własny :idea: i pozwala mi na robienie prostej astrofotografii jedno-klatkowej w dodatku w prostym formacie jpg, bez flatowania, darkowania i całego tego kombajnowania dziesiątek klatek kalibracyjnych i obrazowych z czasami do 60s nawet na wysokich czułościach ISO w letnie, ciepłe noce co teraz sprawia mi dużą przyjemność i astrofotografia stała się wreszcie prosta :arrow: :idea: 8)
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Posttiger | 03 Gru 2017, 12:52

Dzięki za konkretną i rzeczową podpowiedz.
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 72 gości

AstroChat

Wejdź na chat