tiger | 08 Wrz 2018, 00:51
Myślę, że ,,na zewnątrz" to tylko lakier proszkowy. Można póżniej ,,nadmuchać" loga np; ,, SHOTT- GLASS". Zapewnia on trwałość powłok lakieru i odpowiednią ich twardość. Trzeba tylko wyszukać profesjonalną lakiernię, gdzie dobiorą lakier, tak jak na samochodzie (prawie). Już bym dawno to zrobił z moim ED-120 ( są jeszcze rysy- poprzedni użytkownicy-pomimo, że spolerowałem tubę, jednak je trochę widać). Tylko cały czas zastanawiam się, czy nie ,,przerobić " celę na zsuwany odrośnik i szerszą rurę aby lepiej rozmieścić bafle. W takim ,,malowaniu" należy też bardzo szczelnie zabezpieczyć wnętrze tuby, a celę z obiektywem ( w wypadku SCT płytę korekcyjną i LG), koniecznie wykręcić- znacząc oczywiście ich wzajemne położenie. Co do SCT to zawsze dziwiły mnie ,,odblaski' na fotach wnętrza tuby. Czyżby one nie ,,masakrowały" kontrastu? Dziwiło mnie zawsze, czemu nie zastosowano większego przekroju w tym teleskopie, i nie zastosowano właśnie bafli? Widziałem tuby wyflocowane, pewnie też było to jakby ,,ogaceniem" tuby, i pogorszeniem czasu długości wychłodzenia. Ale czy kontrast znacząco wzrósł ?
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2