dark napisał(a):Monkin napisał(a):ES 30 daje mi niesamowite widoki zarówno w F 11.8 jak i F4.5. Nagler 31 to klasyka. Na CN stawiają je w równym szeregu. Ale moim skromnym zdaniem skoro celujesz w tak wysoką półkę ze stajni Naglera to trzymaj się jeśli kasa pozwoli jednego producenta.
Zgadzam się co do jednej stajni. Sam tak staram się postępować.
Właśnie zmieniam całą serię ES/82° (8 sztuk) na serię 100° (4sztuki). Obrazy jak przez okno statku kosmicznego.
A Palec Boży w całym polu widzenia ES20/100° na ciemniejszym tle niż z ES24/82° to coś pięknego.
Idąc za Waszą radą trzymam się marki TeleVue. Dziś kurier przywiózł Panoptica 27
W polskich sklepach już nie był dostępny i podobno cała seria nie jest już produkowana. Ponownie skorzystałem z usług niemieckiego Teleskop Service, u którego nie ma problemu z dostępnością.
W międzyczasie sprawiłem okularom mieszkanko:
Jak widać jest miejsce na jeszcze jeden okular. Tak więc jak ktoś ma na zbyciu Delosa 17.3mm to ponownie się polecam
Przy okazji znów muszę coś dobrego napisać o zakupach w TS.
Sam właściciel odpisuje na każdy mail, osobiście dziękuje za zakupy i informuje o postępie zamówienia. To samo dział sprzedaży.
Zamówienie jest wysyłane błyskawicznie. Gdy poprzednio zamówiłem Delita 7 i Lunta/APMa 20mm to rozbili wysyłkę na dwa transporty (bo Lunta/APMa nie mieli), które ostatecznie przyszły drugiego i trzeciego dnia od zamówienia. Panoptica też dostałem po dwóch dniach. We wszystkich trzech przypadkach otrzymałem dodatkowy rabat i darmową wysyłkę, co w sumie pozwoliło mi zaoszczędzić kilka stówek a ceny okularów stały się w przypadku Panoptica takie same (teoretycznie bo jest niedostępny) a w przypadku Delita niższe niż u nas.
Jedyny zgrzyt to ten trochę macany Lunt/APM, który musiałem m.in. z tego powodu zwrócić.
Mimo to jak oddawałem Lunta to TS zwrócił pieniądze niezwłocznie po otrzymaniu okularu (w sumie coś koło 4-5 dni). Mailowo poinformowali mnie, że okular dostali i że oddają kasę. Dla porównania - gdy w jednym z naszych sklepów oddawałem WO XWA 20mm to pieniądze otrzymałem piętnastego dnia od momentu odebrania przez sklep okularu, czyli maksymalny przewidziany przez prawo czas. Choć nie jestem pewien czy ten czas nie liczy się od momentu otrzymania deklaracji zwrotu... Tak czy owak wiem kiedy sklep ten zwrot otrzymał tylko dlatego, że zamówiłem potwierdzenie sms. Bo nikt z tego sklepu ani się nie pofatygował odpisać na maila z formularzem zwrotu ani też w jakikolwiek inny sposób dać znać, że okular jest z powrotem u nich, czy że oddali kasę.
Widać kultura komunikacji i sprzedaży jest jeszcze na nieco innych poziomach w Polsce i w Niemczech. Z wysyłką na szczęście i u nas nikt nie zwleka