Wyciek maili, a miało być tak pięknie

Postekolog | 03 Gru 2021, 12:33

Elon Musk mówi, że produkcja silników Raptor to katastrofa, która naraża SpaceX na ryzyko bankructwa.

W Czarny piątek dyrektor generalny SpaceX Elon Musk wysłał niespokojny e-mail do pracowników swojej firmy, wzywając ich do pracy w weekend nad linią silników Raptor SpaceX i opisując sytuację produkcyjną jako kryzys. W e-mailu, którego kopię uzyskał The Verge , Musk argumentował, że firma stoi w obliczu rzeczywistego ryzyka bankructwa, jeśli produkcja nie wzrośnie, aby wesprzeć wysoki wskaźnik lotu nowej rakiety Starship firmy w przyszłym roku.

Raptor to potężny metanowy silnik SpaceX, który będzie używany do napędzania systemu startowego nowej generacji firmy, zwanego Starship. SpaceX planuje wykorzystać Starship, aby zabrać ludzi w kosmos, a w kwietniu NASA przyznała SpaceX kontrakt o wartości 2,9 miliarda dolarów na opracowanie Starship jako lądownika księżycowego do transportu astronautów na powierzchnię Księżyca już w 2025 roku. SpaceX ciężko pracowało nad rozwojem i testowanie prototypów statku kosmicznego w ośrodku testowym firmy w Boca Chica w Teksasie, chociaż firma jeszcze nie wypuściła pojazdu na orbitę.

SpaceX ma obecnie nadzieję na przeprowadzenie pierwszego orbitalnego startu statku kosmicznego w styczniu lub lutym 2022 r., wynika z prezentacji przedstawionej przez Muska w National Academies of Sciences 17 listopada. Jednak według e-maila Muska, SpaceX musi uruchamiać Starship co najmniej raz na dwa tygodnie w przyszłym roku, aby utrzymać firmę na powierzchni. I najwyraźniej rozwój silnika Raptor nie jest w tej chwili na dobrej drodze.

W e-mailu, po raz pierwszy zgłoszonym przez SpaceExplored i CNBC , Musk twierdził, że po odejściu kluczowego kierownictwa wyższego szczebla z firmy personel SpaceX przyjrzał się głębiej problemom związanym z produkcją Raptora i stwierdził, że są one „o wiele poważniejsze niż podano”. Dwóch wiceprezesów, z których jeden pracował nad rozwojem silnika Raptor, niedawno opuściło firmę, podał w tym miesiącu CNBC.

Miałem wziąć wolne w ten weekend, jako mój pierwszy wolny weekend od dłuższego czasu, ale zamiast tego będę na linii Raptor przez całą noc i przez cały weekend – napisał Musk w e-mailu. Zachęcał również pracowników, aby przybyli w sytuacji wszystkich rąk na pokład, chyba że mają krytyczne sprawy rodzinne lub nie mogą fizycznie wrócić do Hawthorne, lokalizacji siedziby SpaceX w Kalifornii.

Podczas gdy Starship będzie ostatecznie używany do transportu ludzi w kosmos, Musk podkreślił również rolę pojazdu w wystrzeliwaniu satelitów Starlink nowej generacji. Starlink to ambitna inicjatywa SpaceX polegająca na uruchomieniu megakonstelacji prawie 12 000 satelitów, aby zapewnić szerokopasmowy zasięg Internetu użytkownikom na całej Ziemi. Do tej pory SpaceX wystrzelił ponad 1800 satelitów Starlink i obecnie obsługuje około 140 000 użytkowników w ponad 20 krajach, zgodnie z prezentacją, którą SpaceX przedstawił Federalnej Komisji Komunikacji 10 listopada.

Jednak SpaceX wypuścił tylko pierwszą wersję swoich satelitów Starlink, znaną jako wersja 1 lub V1. Większość z tych satelitów nie ma laserów pozwalających im komunikować się ze sobą, chociaż niedawne starty zawierały taką możliwość. Ostatecznie SpaceX planuje wystrzelić satelity w wersji 2 lub V2, które są znacznie masywniejsze i będą obejmować komunikację laserową. W swoim e-mailu Musk twierdzi, że Starship jest jedyną rakietą, która może wystrzelić te większe satelity.

Falcon nie ma ani objętości ani masy potrzebnej do orbitowania satelity V2”, napisał Musk, dodając, że „Satelita V1 sam w sobie jest słaby finansowo, podczas gdy V2 jest silny”. SpaceX złożyło poprawkę do FCC w sierpniu, proponując zmiany w swoich satelitach z planami wystrzelenia ich na Starship. W e-mailu Musk zauważył również, że SpaceX zwiększy produkcję swoich czasz dla użytkowników, które klienci muszą kupić, aby podłączyć się do satelitów Starlink V2. Musk twierdzi, że terminale będą bezużyteczne, chyba że nowe satelity będą gotowe do obsłużenia zapotrzebowania na przepustowość.

Trudno powiedzieć na pewno, czy SpaceX jest naprawdę w tragicznej sytuacji. SpaceX nie odpowiedział na prośbę o komentarz od The Verge . Dziś później Musk odpowiedział na relację z tego e-maila, mówiąc, że bankructwo jest mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe, jeśli dojdzie do poważnej globalnej recesji.

To nie pierwszy raz, kiedy Musk wezwał swoich pracowników do zebrania się i długiej pracy pod groźbą bankructwa. W 2018 r. Musk twierdził, że jego druga firma, Tesla, upadła w ciągu jednocyfrowych tygodni z powodu problemów z produkcją Modelu 3. Od tego czasu Tesla odbiła się od dna i niedawno przekroczyła wycenę 1 biliona dolarów.

Cały e-mail od Muska poniżej:

Niestety, kryzys produkcji Raptorów jest znacznie gorszy niż wydawało się kilka tygodni temu. Ponieważ zagłębiliśmy się w problemy po odejściu z wcześniejszego kierownictwa wyższego szczebla, niestety okazały się one znacznie poważniejsze niż zgłoszono. Nie da się tego pokryć cukrem.

Miałem zamiar wziąć wolne w ten weekend, jako mój pierwszy wolny weekend od dłuższego czasu, ale zamiast tego będę na linii Raptor przez całą noc i przez cały weekend.

O ile nie masz krytycznych spraw rodzinnych lub nie możesz fizycznie wrócić do Hawthorne, potrzebujemy wszystkich rąk na pokładzie, aby wyjść z tego, co jest, szczerze mówiąc, katastrofą.

Konsekwencje dla SpaceX, jeśli nie możemy uzyskać wystarczająco niezawodnych Raptorów, są takie, że nie możemy wtedy latać statkiem kosmicznym, co oznacza, że ​​​​nie możemy wtedy latać Starlink Satellite V2 (Falcon nie ma ani objętości ani masy potrzebnej do orbitowania satelita V2). Sam satelita V1 jest słaby finansowo, podczas gdy V2 jest silny.

Ponadto zwiększamy produkcję terminali do kilku milionów sztuk rocznie, co pochłonie ogromny kapitał, zakładając, że satelita V2 będzie na orbicie, aby obsłużyć zapotrzebowanie na przepustowość. W przeciwnym razie te terminale będą bezużyteczne.

Sprowadza się to do tego, że grozi nam prawdziwe ryzyko bankructwa, jeśli nie uda nam się osiągnąć wskaźnika lotów statku kosmicznego co najmniej raz na dwa tygodnie w przyszłym roku.

Dziękuję,
Elon

Siema,
Ekolog

https://www.theverge.com/2021/11/30/228 ... y-starship
Załączniki
Wyciek maili, a miało być tak pięknie: muskoff.png
muskoff.png (71.02 KiB) Obejrzany 896 razy
Awatar użytkownika
 
Posty: 6168
Rejestracja: 25 Gru 2017, 01:12
Miejscowość: Wrocław

 

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 13 gości

AstroChat

Wejdź na chat