Witam
Zasilanie montażu AZ-EQ6 jest fatalnie wykonane. Jeżeli zasilamy montaż z aku 12V rozwiązania mamy dwa:
1. Wymienić kabel połączeniowy na grubszy, zasilać z akumulatora za pomocą klem (krokodylków) a nie wtyczki zapalniczki.
Wskazana byłaby zmiana złącza mikrofonowego na inne ale to ingerencja w montaż.
lub lepiej
2. Założyć przetwornicę step-up do zasilania montażu, podnoszącą napięcie z 12V do 15V.
Ja użyłem stary zasilacz samochodowy do małego laptopa. Taki https://allegro.pl/oferta/zasilacz-samochodowy-15-24v-rozne-koncowki-5111648011
Przetwornice na alle to 15 zł. Oprócz poprawnej pracy zaletą zasilania wyższym napięciem jest cichsza praca montażu!
A jakby kto chciał opowiadanie przeczytać, będzie długo...
Kilka miesięcy temu zakupiłem AZ-EQ6, napaliłem się bardzo na tego kloca i po dostawie zaczęła się walka.
Montaż na obu osiach potrafił się często zatrzymać - praktycznie przy każdej dłuższej czasowo zmianie pozycji.
Silnik terkotał, montaż stał.
W sumie mój błąd, nie pomyślałem o zasilaniu ponieważ zasilałem z aku samochodowego, który wydajności ma aż nadto.
Ale dotarłem przez to do innej wady, montaż miał nie jednakowy opór na osi RA w zależności od położenia, różnica była przynajmniej dwu-, trzykrotna.
Z aktualną wiedzą podejrzewam po prostu zbytnie skręcenie łożysk osi RA
Co prawda nie rozwiązywało to problemu osi DEC ale...
Sklep był tak miły że wymienił mi głowicę na nową, no to skoro dzisiaj niebo czyste to bez sprawdzenia na pole... I zonk.
Głowica nie ma różnic oporów, ładnie się obraca, i już nie za każdym razem ale od czasu do czasu dalej się zatrzymuje, głośno chodzi...
I tak w sumie nie dałem rady ani jednej foty zrobić.
No to w czym błąd? Zacznij myśleć. Obserwacje. Ewidentnie zbyt mało prądu. Głowica się zatrzymuje gdy chodzą oba silniki.
Jak to? Z aku samochodowego? Oglądam kabel, no cienki, ale naprawdę??
Nóż, kawał kabla 2x1,5mm2, skręcam. Działa! Osz ty w mordę. Nie chciało się myśleć to walczyłem z dziadostwem 2 miechy.
Kabel za cienki, złacze mikrofonowe jako zasilające porażka, wprowadzają zbyt duże opory przy dużych prądach.
Oczywiście te wady się muszą łączyć, jeżeli zasilamy montaż z 15V (albo odpalonego samochodu) nie ma tematu.