Czas się zmierzyć z montażem widłowym...

PostSebastian Ś. | 30 Sie 2021, 14:19

W skrócie chodzi o to żeby ustawić polarna minimalnie źle i obserwować w którą stronę ucieka w PHD DEC. Wtedy włączyć guide tylko w jedną stronę żeby nie było w ogóle backslasha. Wiadomo nie można przesadzić, to ma być minimalny błąd ustawienia.
 
Posty: 2358
Rejestracja: 02 Wrz 2016, 17:11

PostVroobel | 30 Sie 2021, 22:44

Dzięki.

Sprawdzę to jak tylko pogoda pozwoli.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 09 Wrz 2021, 11:49

Hej,

Trochę musiałem poczekać na pogodę, przedwczoraj jednak seeing miałem wręcz boski! W międzyczasie dostałem równie cenne informacje ze Stargazers Lounge, m.in. PDF "PHD2 Best Practices" opracowany przez autorów tego programu:

https://openphdguiding.org/phd2-best-practices/

Zasugerowano mi zredukowanie ekspozycji do 2s i od tego przedwczoraj zacząłem. Oto rezultat:
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: PHD2_3.jpg

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: PHD2_4.jpg

Odjechałem z ustawieniem na biegun o około 1', ale w dokumencie PDF znajduję: "Misalignment of as much as 10 arc-minutes can help mounts with lots of Dec backlash", więc nastepnym razem spróbuję 5' i 10'. Czy ma znaczenie w jakiej osi (Az, Alt) jest odchył od idału?

No, ale jak czytałem na FA, koledze Kapralowi, który zbudował wspaniały montaż GEM, pisano: "Wykresy wykresami, pokaż gwiazdki!", tak więc wrzucam dwie pojedyncze klatki z dwóch serii, jakie zrobiłem: M13, 42 x 60s oraz M57, 99 x 60s, ISO400. Zapomniałem założyć IDAS'a, więc zamiast czerni jest mleko.
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: 20210908_M13_1.jpg

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: 20210908_M57_1.jpg

Widać jednak co powino być widać: centralne gwiazdy moim zdaniem są punktowe. Ostrzyłem z maską Bahtinowa najlepiej, jak umiałem. Jak się dobrze powiększy zdjęcie, to widać, że gwiazdy mają drobne "ogonki", ale wnioskuję z wykresu PHD2, że może to wynikać z chwilowego pojechania. Potwierdza to nawet wykres "Target" ukazujący koncentrację. Jest koma, potrzebny będzie więc korektor. Są śmieci w torze optycznym. Widać też pewien gradient i obawiam się, że to wynika z wady mojego Nex'a, bo na flatach też jest ten gradient. Przebiega on diagonalnie. Sprawdzę przy okazji jak to wyjdzie z innym moim body Sony, jeszcze z CCD. Na zdjęciach daje się też zauważyć pewna AC: po jednej stronie gwiazdy jest czerwona linia, po drugiej - niebieska, choć bardziej widać to na stack'u. Co to może oznaczać? Nieosiowość wyciągu/kamery? Kolimowałem metodą Hamala wręcz idealnie, ale tylko w podstawowej wersji, nie skupiałem się na tej zaawansowanej, bo zależało mi bardziej na ogarnięciu montażu. Widoczna jest też winieta, więc zmienię proporcje klatki na 4:3

Teraz odpocznę od tej gonitwy i niepewności, może uda mi się pomalować montaż, może też wreszcie dam pospawać widły. A potem pomyslimy nad kamerą. Obecnie żągluję kamerą guidera pomiędzy PHD2 i astrometrią, bo Nex nie gada po USB.

P. S.
Dodam nieskromnie, że nawet zaledwie 10s klatki ze zmotoryzowanego Dobsona nie rozbiły mi tej M13 tak, jak ta pojedyncza 60s klatka. :D
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 19 Wrz 2021, 15:04

Hej.

Dojrzałem do popularnej w astro-foto metody "na barana". Chwilowo całą elektronikę umieściłem w ramie wideł, ale po pierwsze wcale nie ujmuje to ciężaru, a po drugie jednak jest problem z prowadzeniem kabli. Planuję zrobić skrzynkę, którą posadze nad teleskopem, na siodełkach, mam już pomysł. Będzie tam dużo gniazd.

Zaczyna mi brakować portów USB w Raspberry Pi. Mam tam 2x 3.0 i 2x 2.0. Na stałe w skrzynce podłączona będzie płyta sterownika i moduł GPS. Całą resztę gniazd chcę wystawić na zewnątrz skrzynki:
- kamera guidera,
- kamera główna,
- zewnętrzny dysk USB SSD na materiał (jest to o wiele szybsza i prostsza metoda, niż ściąganie materiału przez sieć).

Narazie 5 urządzeń, ale to o 1 za dużo i potrzebny jest hub USB. I tu pojawia się pytanie, jak radzą sobie urządzenia astro USB 2.0, kiedy są podłączone do portów 3.0? Kiedyś czytałem, że kamery mają z tym problem. A może na odwrót?

Chce kupić hub USB 3.0.z zasilaniem 12V na gniazdo, co najmniej 4 porty, może 7.

Jakie znajdujecie zastosowanie portów USB, oprócz wyżej wymienionych i oprócz zasilania body aparatu?
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 20 Wrz 2021, 02:04

Hej.

Niebo na chwilę się przejaśniło, więc wyprowadziłem rumaka na trawę, co by ocenić guiding z 5-minutowym błędem ustawienia na biegun oraz ogólnie jak się sprawuje mój świeżo nabyty Canon 6D. Miałem ogromne problemy z ustaweniem w ogóle na biegun, ale nie o to mi teraz chodzi. Zmarnowałem dużo czasu, a potem przyszły chmury. Udało mi sie zrobić zaledwie 11 przyzwoitych klatek M57, za to z filtrem. Żadnych klatek kalibacyjnych, bo rano muszę wcześnie wstać. Oto efekt: 11x60s, ubogi stack w DSS + byle jaka obróbka w Gimp.
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: M57_C6D_IDAS_small.jpg

Dla porówniania stack 80% z 99x60s z Sony Nex-6 bez filtra oraz ten powyższy stack z Canona, tyle że wykadrowane mniej więcej to samo pole, co w Sony.
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: M57_Nex-6_NoFilter.jpg

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: M57_C6D_IDAS_crop_HD.jpg

Ten filtr naprawdę daje radę. PHD2 sprawował się lepiej, ale to jeszcze nie to, co powinno być. Pomogło też dokręcenie wyciągu, jak widać koma jest, ale mniejsza, niż wczesniej.

Nadal mam spore trudności w ogarnięciu oprogramowania. Te kilka godzin zaowocowało listą zagadnień, które muszę dopracować. Widać jednak światełko w tunelu.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostKrzysztof z Bagien | 21 Wrz 2021, 01:41

Vroobel napisał(a):I tu pojawia się pytanie, jak radzą sobie urządzenia astro USB 2.0, kiedy są podłączone do portów 3.0? Kiedyś czytałem, że kamery mają z tym problem. A może na odwrót?


Raczej na odwrót :) Największy problem jest z kamerami, które nie są w stanie wystarczająco szybko wysyłać danych przez USB2.0 i - o ile dobrze to rozumiem - muszą buforować dane, co generuje "read apm glow" z jakiejś przyczyny.


Vroobel napisał(a):Chce kupić hub USB 3.0.z zasilaniem 12V na gniazdo, co najmniej 4 porty, może 7.

Jakie znajdujecie zastosowanie portów USB, oprócz wyżej wymienionych i oprócz zasilania body aparatu?


Ja mam do huba USB podłączoną kamerę (albo i dwie), DreamFocusera i montaż - i steruję sobie całością z kompa; poza tym jak mam fantazję, to mogę zasilać z USB np. noktowizor.
Jakby coś, to mam hub TP-Link UH700 (7 portów) i jestem z niego zadowolony.
Jestem odpadem atomowym.
Awatar użytkownika
 
Posty: 278
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 05:31
Miejscowość: Łódź

PostVroobel | 22 Wrz 2021, 21:24

Dzięki. :)

W takim razie kupię sobie switch 7 portów USB 3.0 i przetestuję wszystko. Płyta sterownika montażu i GPS będą na stałe podłączone wewnątrz skrzynki.

Właśnie mi się przypomniało: joystick! Ekos obsługuje joystick USB, choć wolałbym BT.

Edit.
Użycie portów USB w RPi:
- plyta sterownika montażu,
- GPS,
- kamera główna,
- kamera guidera,
- zewnętrzny SSD na materiał,
- joystick/gamepad.

To narazie 6 zupełnie uzasadnionych potrzeb.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 23 Wrz 2021, 23:19

Postanowiłem poprawić komfort użytkowania montażu i wreszcie go pomalować, tzn. elementy stalowe. Kupiłem farbę Hammerite imitującą farbę młotkową, zależało mi jednak bardziej na zabezpieczeniu przed korozją, niż na efekcie.

Na pierwszy ogień poszła podstawa, bo ma największy kontakt z wilgocią przy ziemi i trawie. Czyszczenie szczotką drucianą i papierem ściernym oraz nałożenie 2 warstw zajęło mi 3 dni. W sumie wystarczyłaby jedna, dobrze położona warstwa. Niestety, po wyschnięciu zauważyłem niedociągnięcia i powtórzyłem proces.

Farba jest młotkowa tylko z nazwy, raczej przypomina grafitowy metalic, ale wygląda to naprawdę ładnie. No i ręce i ubranie nie będą się brudzić przy przenoszeniu.

Klin musi poczekać. System jest gotowy do kolejnych testów, pogody chwilowo nie ma, ale mogę nie zdążyć poskładać klina na czas, jak się pojawi pogoda.

Tymczasem kupiłem 5mm sklejkę i będę budował domek dla elektroniki.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

Postmazbi7925 | 24 Wrz 2021, 00:07

Aby poprawić wygląd spoin wypełnij je szpachlówką, tak zwyczajnie przeciągając palcem, dla zapchania wszelkich szczelin itp. niedokładności.
W prawdzie, już po fakcie ale dodam, że tak wyglądają spoiny wówczas gdy słabo widzimy miejsce spawania. Spawamy na "oko". Najczęściej jest to spowodowane zabrudzeniem okienka maski spawalniczej, która składa się z dwóch szybek. Szybkę zewnętrzną można wymienić jeśli posiada nadtopienia i wklejone krople metalu. To jest zwykłe szkło okienne które chroni właściwy filtr fioletowy /niebieski/ - w maskach dawnego typu.
Jeśli posiadamy dobrą widoczność na miejsce spawania widzimy łuk elektryczny i poszczególne krople metalu spływające z elektrody w związku z czym, zupełnie spokojnie, bez drżenia ręki, prowadzimy elektrodę wzdłuż linii spawania bez uciekania w bok. Właściwie położona spoina, w formie łusek, cieszy oko spawacza amatora wyjątkowo :D.
Zbyszek
 
Posty: 388
Rejestracja: 15 Paź 2011, 00:01

 

PostVroobel | 24 Wrz 2021, 07:44

Dzięki za radę. :) Faktycznie, za późno, ale w kontekście podstawy, klin nadal czeka na malowanie. Myślałem, że wypełnię dołki żywicą, ale po wyrównaniu kątówką odstających zastygłych kropel uznałem, że nie ma tragedii. I uwierz mi, nie ma tragedii, jak na pierwszy finalny produkt. :lol: Teraz myślę, że żywica jest zbyt ciekła, nie zostanie w dołkach, tylko spłynie. Co to za szpachlówka ma być? Taka samochodowa, blacharska?
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

Postmazbi7925 | 24 Wrz 2021, 08:04

Tak jak podajesz: - do metalu, tworzyw sztucznych, możliwie tania, bez specjalnych wymogów jakościowych.

Moim zdaniem najlepiej stosować po uprzednim malowaniu antykorozyjnym.
Zbyszek
 
Posty: 388
Rejestracja: 15 Paź 2011, 00:01

 

PostVroobel | 24 Wrz 2021, 08:46

Sęk w tym, że Hammerite nie wymaga podkładu :|
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

Postmazbi7925 | 24 Wrz 2021, 11:31

Ja to wiem z Hammerite.
Głównie chodzi mi o to aby szpachlówki nie kłaść na gołe żelastwo.
Uważam, że odpowiednie farby mają lepszy "kontakt" z metalem niż sama szpachlówka.
Zbyszek
 
Posty: 388
Rejestracja: 15 Paź 2011, 00:01

 

PostVroobel | 24 Wrz 2021, 18:04

Tak wygląda podstawa po pomalowaniu:
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20210924_163123__01.jpg

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20210924_163159.jpg

To jest spaw, którym mógłbym się pochwalić:
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20210924_163135.jpg

a ten mógłbym przemilczeć:
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20210924_163148__01__01.jpg

8)

Jak wspomniałem, tragedii nie ma. Uważam, że jest nieźle.

Edit.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, dlaczego AM czasami obraca poprawnie zrobione zdjęcia o 90*? Np. to drugie powyżej.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

Postmazbi7925 | 25 Wrz 2021, 10:02

No fakt, wygląda OK, ale jest to m.in. zasługą farby Hammerite, która jest farbą gęstą i dodatkowo położyłeś 3 warstwy. Samo to zadziałało jak szpachlówka.
Teraz musisz ostrożnie obchodzić się z powierzchnią malowaną gdyż będzie ona stosunkowo miękka przez kilka dni. Po właściwym wyschnięciu warstwa farby zrobi się nieco cieńsza, co w tym przypadku powinno być zauważalne.
Zbyszek
 
Posty: 388
Rejestracja: 15 Paź 2011, 00:01

 

PostVroobel | 25 Wrz 2021, 20:18

W sumie są dwie warstwy, ale miejscami faktycznie nadal jest miękko, pomimo, że położenie każdej warstwy dzieliła doba. Podstawa ma dużo teraz czasu na wyschnięcie, bo nie ma pogody.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 28 Wrz 2021, 12:12

Krzysztof z Bagien napisał(a):... Jakby coś, to mam hub TP-Link UH700 (7 portów) i jestem z niego zadowolony.


Już prawie go kupiłem, ale zauważyłem, że na górnej ściance tego hub'a jest włącznik. Ja mam w planie wbudowanie huba USB w skrzynkę, którą będę robił z 5mm sklejki, przedni panel z gniazdami będzie wystawał ze skrzynki. Jednakże, jesli będe musiał otworzyć skrzynkę, żeby go włączyć, to chyba będe musiał znaleźć inny hub.

Czy to jest mechaniczny włącznik? Czy jak odłączę zasilanie, to jego stan nadal będzie "ON", czy też "OFF"?

Edit.
Rozważałem też to: ORICO H7928-U3/H4928-U3, ale pojawiły się nieciekawe opinie, np. że po roku użytkowania niektóre porty przestały działać.

Edit 2.
Fragment dokumentu "User Guide":
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: TP-Link UH700.jpg

Czy jest tak naprawdę?
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostKrzysztof z Bagien | 28 Wrz 2021, 18:06

Vroobel napisał(a):
Krzysztof z Bagien napisał(a):... Jakby coś, to mam hub TP-Link UH700 (7 portów) i jestem z niego zadowolony.


Już prawie go kupiłem, ale zauważyłem, że na górnej ściance tego hub'a jest włącznik. Ja mam w planie wbudowanie huba USB w skrzynkę, którą będę robił z 5mm sklejki, przedni panel z gniazdami będzie wystawał ze skrzynki. Jednakże, jesli będe musiał otworzyć skrzynkę, żeby go włączyć, to chyba będe musiał znaleźć inny hub.

Czy to jest mechaniczny włącznik? Czy jak odłączę zasilanie, to jego stan nadal będzie "ON", czy też "OFF"?


Po podłączeniu zasilacza hub od razu jest na "on" i można go ewentualnie tym przyciskiem wyłączyć - i ten stan się nie zapamiętuje, po ponownym podłączeniu do prądu znów będzie "on".
Jestem odpadem atomowym.
Awatar użytkownika
 
Posty: 278
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 05:31
Miejscowość: Łódź

PostVroobel | 28 Wrz 2021, 20:16

Super! Dzięki za odpowiedź. :)
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 28 Wrz 2021, 21:03

Ej! Coście zrobili? Jeszcze 4h temu tych hub'ow było pełno, teraz nigdzie nie ma i musiałem kupić w jakimś egzotycznym sklepie! :shock:

No dobra, żartowałem. :lol: To nie Wasza wina, że się wyprzedały. Widać są dobre.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 03 Paź 2021, 22:28

Hej.

Niepogody i malowania ciąg dalszy. Tym razem klin.
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20211002_105915__01__01.jpg

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20211003_202358.jpg

A tak wyglądał uzupełniony żywicą (nie miałem niestety szpachlówki) najważniejszy spaw:
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20210930_203335.jpg

Po pomalowaniu wygląda jak z fabryki:
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20211003_202408__01.jpg

Teraz czekam jeszcze na huba USB 3.0 i jak tylko przyjedzie, zabieram się za ostatnią fizyczną robotę: skrzynkę na elektronikę. Potem to już tylko kabelki, laptop i szlifowanie OnStep+Ekos+PHD2 .
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 07 Paź 2021, 19:59

Bardzo, naprawdę bardzo nie lubię być wodzony za nos. Mam zbrodnicze myśli w stosunku do sprzedawcy, który ZAPEWNIA MNIE, że hub będzie w piątek, 8go października, podczas gdy dzień przed wysyła mi wiadomość, że jednak nie, jednak 27go...

W ogóle miał być 4go. A pytałem dwa razy, czy jest pewna... :evil: :evil: :evil:

Oszuści i cwaniaki.

Zanim dokona się zwrot kosztów, miną kolejne dni. Zamówiłem model UH720, kolejny wydatek.

A wystarczyło powiedzieć "postaramy się, żeby przesyłka dotarła na czas, jednakże nie możemy tego zagwarantować". Można? Można.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 10 Paź 2021, 18:32

W oczekiwaniu na pogodę (i na hub'a)...
Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20211010_171950__01.jpg

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20211010_171116__01.jpg

To są te małe profile u podstawy klina, po których ślizgają się kopułowe nakrętki regulacji Az. Ta ukośna właśnie się drukuje.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 11 Paź 2021, 23:10

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20211011_203109.jpg

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20211011_203137.jpg

Czas się zmierzyć z montażem widłowym...: IMG_20211011_203337__01__01.jpg
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostVroobel | 20 Paź 2021, 19:51

Hej.

Hub'a USB 3.0 nadal nie ma. Pewnie ten TIR, co je wiózł z portu w Dover, stanął z powodu braku paliwa... :evil:

Tymczasem zamiast rozważanego dysku SSD na USB 3.0 kupiłem na próbę pendrive SanDisk 128GB, również na USB 3.0 jako docelową lokalizację dla plików FITS.

Zastanawia mnie, czy podłączenie pendrive do hub'a USB 3.0 zamiast wprost do portu 3.0 Maliny spowoduje zmniejszenie prędkości zapisu i czy takie pytanie w ogóle ma sens, kiedy sam Canon obsługuje jedynie USB 2.0.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

AstroChat

Wejdź na chat