Początki, Jaki teleskop kupić ?

PostGumcajs | 11 Gru 2022, 10:06

Powiem szczerze już główkę to mi rozsadza od nadmiaru informacji z postów różnych, a konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem, pierwszy zakup był nie trafiony dla tego zwróciłem ten teleskop (Opticon Discovery 114/900) przyznam szczerze jestem zielony, moje doświadczenie wizualne to gry jak i VR, a no i zdjęcia amatorskie (taka edukacja własna jak robić zdjęcia nocnego nieba), no i planuje pójść z każdym krokiem dalej, ale puki co trafiłem na barierę względu finansowego.
Więc do rzeczy budżet jaki mogę przeznaczyć to od 800zł do 1000zł, taki maksymalny pułapy finansowy na to, puki co nie chce wydawać więcej bo nie wiem czy się wciągnie to jak was, puki co szukam swojego miejsca że tak ujmę. (Jak się wciągnę to pewnie zainwestuje więcej, ale puki co racjonalnie podejdźmy do sprawy że jestem amatorem, więc wydawanie 5000zł mija się z celem).
Co chce obserwować?, z początku bliskie obiekty, później dalsze jak mgławice czy znana mi andromeda, pewnie jakieś amatorskie zdjęcia też będę próbował zrobić, pierwsze testy fotografii na pewno telefonem będę dokonywał (w między czasie pewnie lustrzankę pożyczę na kilka dni i nią jeszcze testy przeprowadzę).
Skąd będę obserwować niebo?, Tutaj akurat mogę z podwórka bo mieszkam na wsi (centrum woj.łódzkiego) ale też rozważam opcje spakowania sprzętu do samochodu i wyjazdu w mroczniejsze ciemnice, by tylko mieć lepszy widok na niebo.

Dla tego też chciał bym was prosić o pomoc w wyborze czegoś konkretnego (po złym doświadczeniu z opticonem), bo jestem zielony tego nie ukrywam, wspierałem się różnymi forami itd. jak i ocenami i recenzjami, ale jak widać kupowanie pozytywnych recenzji i opinii o gniotach istnieje cały czas, nie wspominając o rankingach które są syfem drugim, stąd jeszcze raz proszę o pomoc w doborze jakiegoś sensownego teleskopu osób które mają w tym temacie jakieś pojęcie, bardzo bym dziękował za pomoc :)
 
Posty: 12
Rejestracja: 11 Gru 2022, 08:58