wadliwa lornetka Orion GiantView

Sklepy, giełdy, okazje, porady, pierwszy teleskop...

PostMarcinK756b | 26 Wrz 2022, 22:55

Hej. lekko ponad rok temu kupiłem lornetkę ORION GiantView 20x80 i mam problem. Mam nadzieje że ktoś mi pomoże, doradzi lub zasugeruje jak rozwiązać sprawę. Mianowicie lornetka już dwa razy była w serwisie bo ma niestabilny pałąk mocujący do statywu. jestem nowicjuszem w temacie i troche czuje sie bezradny bo w serwisie traktują mnie jak intruza. problem polega na tym ze na początku brakowało tam kilka śrubek i ten pałąk się obracał (został niby wymieniony). Nastepnie odesłałem sprzęt z powrotem do serwisu bo mocowanie nadal było (moim zdaniem) nie stabilne. To drobny kilkumilimetrowy ruch/luz którego nie da się ustabilizować a jednak przy obserwacjach dalekich obiektów na nocnym niebie maleńki ruch lornetki sprawia ze tracę obiekt z oczu a wydaje mi się że taki pałąk mocujący do statywu/żurawia powinien stabilizować sprzęt a nie być rozchwiany. W serwisie napisali że "nie ma wady i jest w porządku a lornetką sie nie kręci tylko sie przez nią ogląda". Ta odpowiedź wydała mi się kuriozalna i lekceważąca bo moim zdaniem tam jest jakas wada. ale jak napisałem wcześniej, jestem początkujący i czuję się bezradny a nie chce sie zrażać.
W razie czego mogę podesłać krótki filmik żeby pokazać dokładnie w czym problem (tutaj niestety nie można załączyć mov.)
Prosze podpowiedzcie mi czy tak powinno być czy ja sie myle? pozdrawiam
Załączniki
wadliwa lornetka Orion GiantView: IMG-5230.jpg
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Wrz 2022, 21:54

 

PostVroobel | 26 Wrz 2022, 23:22

Zrób filmik i wrzuć go np. na Google Drive i udostępnij (dla każdego, co ma link). W ten sposób udokumentujesz swoją skargę drogą mailową. A i nam pokażesz.
Pozdrawiam,
Vroobel

* Altair 102EDT F/7 @ Opus Magnum ATM EQ Fork Mount / OnStep / Astroberry
* Altair 102ED F/11 & Vixen A80M + bino @ EQ5

https://www.astrobin.com/users/Vroobel/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2324
Rejestracja: 27 Maj 2017, 11:49

 

PostMarcinK756b | 27 Wrz 2022, 21:29

https://drive.google.com/file/d/1HiHIpI ... sp=sharing

hej. to jest link do filmiku. podpowiedzcie mi prosze czy to tak może być bo to chyba nie jest ok.
pozdrawiam. m.
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Wrz 2022, 21:54

 

PostLukacz | 27 Wrz 2022, 22:50

Moim zdaniem takie luzy nie powinny mieć miejsca, wręcz uniemożliwiają wygodne korzystanie z tej lornetki. Odpowiedz serwisu mogę skomentować prosząc o podanie nazwy firmy, która udzieliła tak błyskotliwej porady. Kupiłeś ją w sklepie internetowym czy stacjonarnie?
"Jeżeli mogę to chętnie pomogę"
PZO 2.5x25 LTe 2
GDR 3.6x30 Sport
Awatar użytkownika
 
Posty: 1932
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:28
Miejscowość: ... niedaleko Podgrodzia...

PostMarcinK756b | 28 Wrz 2022, 17:50

Dzięki za opinię. Sądzę że takie mocowanie musi być stabilne. Nie zamierzam tego tak zostawić bo juz kilka razy na własny koszt wysyłałem ten sprzęt do serwisu i kilka razy albo spotkałem się z brakiem kompetencji albo zwyczajnie zostałem zlekceważony i zbyty. Tym bardziej że nie jest to tani sprzęt!
Kupiłem ją w teleskopy.pl.
W załaczniku wklejam fragment korespondencji, która uważam że jest czystą kpiną.
Załączniki
wadliwa lornetka Orion GiantView: IMG-5242.jpg
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Wrz 2022, 21:54

 

PostQrczak99 | 28 Wrz 2022, 18:42

Pisałeś że to już drugie zgłoszenie. Wcześniej brakowało jakichś śrub. masz na piśmie potwierdzenie zgłoszenia i wykonanej naprawy ?
Mam trzy lornetki z tym rodzajem mocowania i w żadnej nie ma takiego luzu .
MEADE 102/600, SW 150/1200 , PENTAX 20X60 , CELESTRON 20x80 , BAADER PLANETARIUM 15X80, CELESTRON C90 ,CELESTRON SM 25x100
 
Posty: 77
Rejestracja: 12 Paź 2020, 11:53

 

Postmcmaker | 28 Wrz 2022, 19:53

Nie no, to prawie jak byś poszedł do lekarza i powiedział, że boli jak tak robisz, a lekarz odpowiedziałby żebyś tak nie robił :lol:
Kompletny brak szacunku, to oficjalna korespondencja z TPL?
ATM: 254/1200 Ultralight, 150/750 Ultralight, 130/650 Ultralight, BinoNewton 150/750; FH102/1350, Vortex 8x42 ED
 
Posty: 1384
Rejestracja: 03 Paź 2010, 22:59
Miejscowość: Opole

 

PostMarcinK756b | 28 Wrz 2022, 21:26

Hej. W serwisie lornetka była już dwa razy ale..... Kiedy ją kupiłem ten pałąk nie miał większości śrubek i nie dało się tego jakkolwiek ustabilizować. Więc napisałem do nich czy to tak ma być? i co z tym zrobić? A w odp. przeczytałem że trzeba to sobie dokręcić. Następnie odpisałem że nie da się tego dokręcić, więc wysłali mi śrubki, które kompletnie nie pasowały (z komentarzem że czasem tak jest że nie wkręcają wszystkich). Więc napisałem i odesłałem im sprzęt, po czym dostałem lor. z powrotem, z komentarzem ze "wymieniono pałąk mocujący"! No ale luz który przedstawiłem w filmiku był nadal, (mało tego odesłano mi sprzęt z innymi problemami ale już nie chce sie teraz o tym rozpisywać). po czym odesłałem lor. jeszcze raz i odebrałem z tym samym luzem na pałąku i komentarzem który widzieliście we fragmencie konwersacji który zamieściłem powyzej.
brak słów!
jeszcze raz dodam że jestem początkującym zajawkowiczem ale mam wrazenie że jestem totalnie olewany i zbywany.
to nie jest ok. i pisze o tym również dlatego że nie chce by takie sytuacje spotkały innych.
dzięki za wasze komentarze i sugestie.
Gdyby ktos miał wątpliwości co do moich opowieści to moge udostępnić konwersacje.
pozdrawiam Was i jeszcze raz dzięki.
piszcie co sądzicie i co można z tym zrobić bo mam wrażenie że wszystkie moje próby rozwiązania sprawy odbijają się od ściany. m. :)
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Wrz 2022, 21:54

 

PostMarcinK756b | 28 Wrz 2022, 21:29

Tak to była oficjalna korespondencja z Tpl. oczywiście zamazuje dokładne dane bo wiadomo rodo itp.
pozdr.
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Wrz 2022, 21:54

 

PostKarol | 29 Wrz 2022, 15:32

MarcinK756b napisał(a):Kiedy ją kupiłem ten pałąk nie miał większości śrubek


Dlaczego nie odesłałeś w ciągu 14 dni ?
 
Posty: 2524
Rejestracja: 22 Lis 2010, 20:43

PostKoszy89 | 03 Paź 2022, 19:18

Tak oto kolejny przykład "fantastycznego" zespołu TPL i poziomu konwersacji z nimi , ja tez niestety mam z nimi wyłacznie nie miłe doswiadczenia , raz kupiłem i nigdy wiecej tam nic nie kupie , no way , moze kiedys opiszę dokładniej w innym wątku (mam nadzieje ,że nie bedzie tu linczu za offtop :) ), ujmując w skrocie : kazdy mail, wiadomosc od nich to przekaz : po co piszesz nie zawracaj gitary mamy cie w nosie i mamy czas by cie zbywac .... Reklamowałem ewidentnie wadliwy sprzet , bardzo mozliwe ze nawet jakis zwrot , załączyłem foty itd opisałem problem , a spotkałem się zlekcewazeniem pogardą i insynuacjami , a produkt jak chce to moge im odesłac tak jak autor wątku na własny koszt ! kuriozum, a oni łaskawie rozpatrzą ... obawiałem się przepychanki z nimi wiec wybrałem wtedy zwrot czesci kosztów za wadliwy produkt i mam nauczke , takze TPL - goraco odradzam, pewnie wielu powie kupiłem wszystko ok , powiem miałeś fart bo to nie pierwsze przykłady jak wygląda proces reklamacji z nimi.

Koledze autorowi wątku współczuję i proponuję albo zbierac dokładnie to wszystko i obciążyc TPL za koszta odsyłania lornetki , moze skorzystac z rzecznika praw konsumenta ? moze jesli masz dobrze udokomentowane to zarzadac zwrotu kosztów lub niestety naprawic u kogos kompetentnego i zapomniec o tej "firmie" .
GSO 10''/Dob*Mak127/EQ*SW120/600/AZ
Swan33,NPL30,LET28,ES24,BCO18,MV14,FHD-OR12,5,BCO10,OEII10,UOO9,LVW8,ES6,7/4,7,GSOEDx2,
SvbOIII7nm,Op-L-enh, SvbUHC
Grab&Go Zrt457na1,25'',statywFoto
Revue7x35/Pallas7x35-11*/DOe7x50/DOs10x50/Newcon10x50, 8x32
 
Posty: 913
Rejestracja: 31 Gru 2020, 13:11
Miejscowość: Szczecin

 

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 43 gości

AstroChat

Wejdź na chat